بزرگترین پیشرانه تخت با ظرفیت 1.8 لیتر

پیشرانه‌ جدید برای موتورسیکلت‌های جدید ب‌ام‌و

13 آذر 1398 15:27

ب‌ام‌و در حال کار بر روی بزرگترین پیشرانه تخت (باکسر) ساخت خود برای موتورسیکلت‌هاست. مشخصات این پیشرانه تاکنون مخفی نگه داشته شده بود هرچند که ب‌ام‌و آن را در کانسپت R18/2 نصب کرده است. در هرحال این شرکت آلمانی تصمیم گرفته که جزئیات این پیشرانه را منتشر نماید.

پیشرانه جدید ب‌ام‌و 2 سیلندر و با حجم 1802 سی‌سی است و پیستو‌ن‌های آن از آلومینیوم ساخته شده.این پیشرانه باکسر در دسامبر سال 2018 و در مدل R18 در نمایشگاه Hot Rod Custom Show یوکوهاما به معرض نمایش درآمد. مدتی پس از این نیز در نمایشگاه Revival Cycles شاهد یک کانسپت با این پیشرانه بودیم.

پیشرانه مذکور 2 سیلندر و با حجم 1802 سی‌سی است و پیستو‌ن‌های آن از آلومینیوم ساخته شده است. وزن این پیشرانه برابر با 110 کیلوگرم است که شامل سیستم انتقال قدرت و سوخت‌گیری نیز می‌شود.

طراحی سوپاپ‌ها و میل بادامک‌های دوتایی پیشرانه از مدل‌های قدیمی باکسر ساخت ب‌ام‌و همچون مدل R5 الهام گرفته شده، پیشرانه‌ای که در سال 1936 عرضه شد. برای دفع لرزش‌های حاصل از صدای زیاد سیلندرها، یک قطعه اضافی به مرکز محور داخلی پیشرانه اضافه شده است.

طبق اعلام ب‌ام‌و، پیشرانه باکسر قدرتی برابر با 91 اسب‌بخار دارد و در دورشمار 3000 دور بردقیقه، حداکثر گشتاوری معادل با 158 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

هنوز درباره تاریخ دقیق عرضه مدل جدید با این پیشرانه که احتمالاً R18 نام خواهد گرفت، زمان مشخصی اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 شاهد عرضه آن باشیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران