ادای احترام به زمین و آینده آن

کاشت صد درخت به مناسبت جشن صد سالگی بنتلی

17 آذر 1398 11:40

همان‌طور که می‌­دانید، بنتلی که در ساخت خودروها و شاسی‌بلندهای لوکس تخصص دارد، در 10 جولای سال میلادی جاری یعنی چیزی در حدود پنج ماه پیش صد ساله شده است. فقط خودروسازان اندکی در جهان چنین قدمت زیادی دارند و به همین مناسبت، این خودروساز انگلیسی که از سال 1998 تا به حال شرکت تابعه گروه فولکس‌واگن محسوب می‌­شود اقدام به کاشت صد درخت کرده است.

این صد نهال که در کارخانه بنتلی واقع در شهر «کرو» (Crewe) در انگلیس کاشته شده­‌اند، همه اصالت انگلیسی دارند.این خودروساز انگلیسی کاشت این صد نهال را در کارخانه شهر کرو طوری انجام داده که با هفته درختکاری در انگلیس هماهنگ باشد. این هفته در سال میلادی جاری، از 23 نوامبر مصادف با 2 آذر آغاز شده و در 1 دسامبر مصادف با 10 آذر پایان یافته است. بنتلی این پروژه را یک نماد می‌­داند، نمادی که نشان می­‌دهد این خودروساز انگلیسی به آینده محیط زیست اهمیت ویژه­‌ای داده و برای حفظ آن سرمایه‌­گذاری می­‌کند.

این صد درخت از انواع مختلفی هستند که شامل موارد زیر می‌­شود:

  • ده درخت بلوط
  • پانزده درخت گیلاس
  • هفتاد درخت شامل درخت­‌های افرا، راش، گردو، نمدار و نارون

البته در این میان، ده درخت میوه هم از مکانی به مکان دیگر انتقال داده شده‌اند. اما نکته جالب این است که در فضای داخلی خودروهای بنتلی، از برخی از انواع درخت­‌های ذکر شده برای ساخت روکش چوبی استفاده می‌شود. به طور مثال، می‌­توان به شاسی‌بلند این خودروساز انگلیسی یعنی بنتلی بنتایگا اشاره کرد.

بنتلی اظهار کرده که درخت‌­ها نقشی حیاتی در مقابله با تغییرات اقلیمی ایفا می‌­کنند، چرا که درخت­‌ها سبب بهبود کیفیت هوا شده، دی اکسید کربن را جذب کرده و اکسیژن را افزایش می­‌دهند. به علاوه، این خودروساز انگلیسی به این نکته اشاره کرده که درخت­‌ها باعث زیبایی محل کار و زندگی ما نیز خواهند شد.

بنتلی اهمیت ویژه­‌ای به محیط زیست می‌­دهد و برای حفظ آن، برنامه ویژه‌­ای هم دارد. در همین راستا، این خودروساز انگلیسی مسیری را در پیش گرفته که در آینده، آن را به برندی لوکس در صنعت خودروی جهان تبدیل خواهد کرد که در زمینه حفظ محیط زیست پیشرو باشد. برای رسیدن به چنین جایگاهی، این خودروساز برنامه دارد تا سال 2023 نسخه هیبریدی یا برقی از تمامی مدل‌های بنتلی را ارائه کند.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران