• لوگو جديد بنتلي

تغییر پر به الماس

آشنایی با نشان جدید بنتلی

17 تیر 1404 14:31

شرکت بنتلی در سال 1919 آغاز به کار کرد. لوگوی این برند که توسط F. Gordon Crosby طراحی شده است، طرحی متشکل از دو بال و یک حرف B در میان آن‌ها را نمایش می‌دهد. نکته جالب این طرح، عدم تقارن تعداد پرهای دو بال است چراکه در بال سمت راست 14 پر و در بال چپی، 13 پر وجود دارد. طراح قصد داشت با این ابتکار، از جعل نشان بنتلی جلوگیری کند.

نشان بنتلی در سال 1931 و همزمان با خریداری این برند توسط رولزرویس، کمی تغییر کرد. باله‌ها به طرف بالا متمایل شدند درحالی‌که تعداد پرها نیز به 10 عدد در هر طرف کاهش یافت. این نشان برای مدت بسیار طولانی یعنی تا سال 1996 بر محصولات بنتلی نصب می‌شد. در این سال برای ادای احترام به طراح اولیه، خمیدگی بالها افزایش پیدا کرد تا به طرح اولیه بیشتر شبیه باشد.

بنتلی در سال 1998 به گروه فولکس واگن پیوست. اولین محصول این برند تحت مالکیت آلمانی‌ها یعنی کانتیننتال GT هم در سال 2002 و البته با نشان جدید به مخاطبان معرفی شد، که باله‌های مستقیم با 10 پر در سمت چپ و 11 پر در سمت راست را به همراه داشت.

آخرین نسخه از نشان بنتلی که به تازگی نمایش داده شده، تحت هدایت مدیر طراحی جدید بنتلی یعنی رابین پیج، طراحی شده است. ایشان در سال 2023 و پس از انتقال آندریاس مینت به فولکس واگن،مدیریت بخش طراحی بنتلی را برعهده گرفت. پس از برگزاری یک رقابت بین اعضای تیم طراحی، طرح پیشنهادی Young Nam مورد قبول قرار گرفت.

برای نخستین بار، جزئیات بخش پایین حرف B حذف شد. طراح ضمن حفظ تناسبات اولیه طرح، تاکید بر جزئیات را افزایش داده است، به نحوی که خطوط مستقیم و البته متقاطع پرها، فرم الماس را در ذهن تداعی می‌کند.

نشان جدید بنتلی همزمان با افتتاح استودیو طراحی جدید این برند، معرفی شده است. این ساختمان سه طبقه در محل دفتر مرکزی بنتلی در Cree قرار دارد. همزمان با افتتاحیه این بخش در روزهای 7 و 8 جولای ، یک کانسپت جدید بنتلی هم رونمایی خواهد شد.این خودرو که نشان جدید بنتلی را به همراه دارد، قرار است طرح اولیه از سری جدید محصولات این برند را به نمایش بگذارد.

تا زمان رونمایی از این کانسپت، می‌توانیم امیدوار باشیم که بنتلی برخلاف جگوار، طرفداران خود را ناامید نکند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران