معرفی سومین محصول برپایه سئات تاراکو

روند موفق برند جتا در بازار چین

19 آذر 1398 13:38

با توجه به مالکیت 12 برند توسط گروه فولکس واگن، اضافه شدن برندی جدید به جمع زیرمجموعه‌های این شرکت امری بعید به نظر می‌رسید اما مدتی است که این امر به واقعیت تبدیل شده چراکه از اوایل سال جاری میلادی این غول آلمانی برندی با نام «جتا» در چین معرفی کرده که اکنون شامل سه مدل می‌شود.

به نظر می‌رسد که جتا شروع موفقی را تجربه کرده چراکه توانسته ظرف سه ماه از شروع کار خود، تقریباً سی هزار خریدار چینی را به سوی خود جلب نماید.برند جتا در بزرگترین بازار خودرو در دنیا شروع به فعالیت کرده، جایی که تقریباً تمام پروسه فروش خودرو به صورت دیجیتال انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی، تعداد نمایندگی‌های فروش برند جتا به عدد 200 برسد.

حتماً به یاد دارید که جتا نام یک سدان میان‌سایز ساخت این شرکت بود اما اکنون از اسم آن برای نامگذاری یک برند کاملاً جدید استفاده شده است. برند جدید جتا خریداران جوان ساکن شهرهای بزرگ را هدف قرار داده، مناطقی که میزان مالکیت خودرو هنوز به رقم بالایی نرسیده است.

به نظر می‌رسد که جتا شروع موفقی را تجربه کرده چراکه توانسته ظرف سه ماه از شروع کار خود، تقریباً سی هزار خریدار را به سوی خود جلب نماید.

نکته قابل تامل این است که برند جتا توانسته این آمار را با فروش تنها دو مدل کسب نماید که شامل سدان VA3 (که در سایر بازارها با نام فولکس‌واگن جتا شناخته می‌شود) و شاسی‌بلند جمع‌وجور VS5 می‌شود که درواقع مدل تغییر نشان داده شده از سئات آتکا است.

با عرضه سومین مدل از این برند یعنی VS7 که یک شاسی‌بلند میان‌سایز و نمونه تغییر نشان داده شده از سئات تاراکو خواهد بود، پیش بینی می‌شود آمار فروش این برند باز هم افزایش یابد. هر سه مدل برند جتا در تاسیسات شرکت فاو-فولکس‌واگن واقع در چنگدو ساخته می‌شود.

آقای Jürgen Stackmann عضو هیات مدیره بخش فروش برند فولکس‌واگن معتقد است که برند جتا برای پر کردن فاصله میان خودروهای اقتصادی و گران‌قیمت به میدان آمده، جایگاهی که پتانسیل زیادی برای جلب مشتری در آن دیده می‌شود.

یک سوم تمام خودروهای سواری فروخته شده در بازار چین در همین رده قرار داشته و تقریباً 80 درصد افرادی که اقدام به خرید این خودروها می‌کنند، برای اولین بار مالک یک خودرو می‌شوند. نکته جالب این است که براساس یافته‌های فولکس‌واگن، افرادی که در چین برای اولین بار اقدام به خرید یک خودرو می‌کنند به طور متوسط 20 سال جوانتر از افراد مشابه در اروپا و آمریکا بوده و مبلغی بین 8875 تا 16650 دلار را به عنوان بودجه این کار کنار می‌گذارند.

عرضه سئات تاراکو به نام جتا VS7 در چین

سومین محصول عرضه شده با برند جتا در چین، یک شاسی‌بلند بزرگ با نام VS7 خواهد بود که ظاهری شبیه به برادر کوچک‌تر خود یعنی مدل VS5 دارد که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد.

جتا VS7 که خودرویی هفت نفره است، در ماه آوریل و در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای برای اولین بار به معرض نمایش گذاشته شد. مدتی بعد این خودرو در نمایشگاه خودرو گوانگژو در معرض نمایش قرار گرفت پیش از آن‌که در سه ماهه اول سال 2020 به بازار عرضه شود.

جتا VS7

نکته مهم درباره این خودرو این است که جتا VS7 در حقیقت نسخه تغییر نشان داده شده از سئات تاراکو خواهد بود که با برند جتا عرضه می‌شود.

البته برای افرادی که با پیشینه جتا VS5 آشنا باشند، ظاهر VS7 نیز بسیار آشنا به نظر خواهد رسید. فرم جلوپنجره و چراغ‌های زاویه‌دار جلو می‌تواند به عنوان شاهدی برای این مدعی باشد. البته در نمایش عقب نیز این شباهت میان دو عضو خانواده همچنان به چشم می‌خورد.

جتا VS7

واقعا مهمترین تفاوت میان این دو کراس‌اور برند جتا را می‌توان در ابعاد بدنه و همچنین وجود ردیف سوم صندلی‌ها در مدل VS7 دانست. اندازه طول، عرض و ارتفاع مدل VS7 برابر با 4.4، 1.8 و 1.6 متر بوده که در عرض با VS5 هم‌اندازه است اما در طول و ارتفاع ابعاد بیشتری دارد. فاصله محورهای جتا VS7 نیز 2.7 متر است که با توجه به فاصله 2.6 متری فاصله محورهای VS5، از فضای بزرگتر داخل کابین خبر می‌دهد.

نیروی محرکه جتا VS7 از پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژر تامین می‌شود که قدرتی برابر با 150 اسب‌بخار تولید می‌کند. این پیشرانه به جعبه‌دنده شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک متصل خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا پیشرانه دیگری نیز برای نصب در این خودرو ارائه خواهد شد یا خیر.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران