کراس‌اور اقتصادی فولکس مخصوص بازار چین

معرفی جتا VS7 نسخه Black Edge Edition

27 مرداد 1400 16:18

جتا نام یکی از محصولات شرکت فولکس‌­واگن است، که از سال 1979 تاکنون در قالب چند نسل و فرم اتاق‌های مختلف تولید شده و به موفقیت زیادی هم دست یافته است. این خودرو نخستین بار در سال 1991 وارد بازار چین شد، اما از سال 2019 این نام به عنوان یک برند مستقل در این کشور آسیایی شناخته می­‌شود. جتا VS7 یکی از محصولات مستقل این برند تازه ­تاسیس است که اکنون شاهد معرفی نسخه Black Edge Edition از این کراس‌اور میان‌سایز هستیم.

فرم ظاهری این نسخه تفاوت خاصی با مدل استاندارد ندارد و تنها به زمینه تیره چراغ‌های جلو و عقب و پوشش مشکی برای قطعات ظاهری محدود شده است.فرم ظاهری این نسخه تفاوت خاصی با مدل استاندارد ندارد و تنها به زمینه تیره چراغ‌های جلو و عقب و پوشش مشکی برای جلوپنجره، اجزای سپر جلو، ریل­‌های سقفی، رینگ‌ها و آینه­‌های جانبی محدود شده است. رنگ بدنه هم ترکیبی از مشکی و خاکستری تیره است، که روکشی تقریباً کدر دارد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای جتا VS7 به ترتیب برابر با 4.624، 1.841، 1.644 و 2.73 متر اعلام شده است.

نیروی محرکه جتا VS7 از پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ تامین می‌شود، که 150 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته AT به  چرخ‌ها منتقل می‌­کند. مطمئنا چنین قدرتی برای خودرویی با این ابعاد چندان کافی نیست، مخصوصاً که جعبه‌دنده خودرو به سبک کردن دنده‌­­ها تمایل زیادی دارد ولی VS7 در رانندگی شهری عملکردی قابل قبول از خود به نمایش می‌گذارد.

جتا VS7 نسخه Black Edge Edition

چیدمان سیستم تعلیق جتا VS7 در محورهای جلو و عقب به ترتیب مک­‌فرسون و مولتی‌لینک مستقل است، که در سواری شهری، راحتی نسبی را برای سرنشینان فراهم می­‌کند.

سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سقف پانوراما، ورود بدون کلید، چراغ‌های اتوماتیک، آینه­‌های تاشو جانبی با گرمکن و عملکرد خودکار برف‌پاک‌کن‌ها، بخشی از موارد درنظر گرفته شده برای راحتی راننده است.

فضای داخلی نسخه Black Edge با مدل استاندارد تفاوتی ندارد و همچنان با استفاده از پوشش پلاستیک خشک روبرو هستیم، که البته به علت استفاده از رنگ مشکی، تاحدی ظاهر اقتصادی خود را پنهان می­‌کند.

جتا VS7 نسخه Black Edge Edition

امکانات رفاهی کابین در نسخه پایه شامل نمایشگر 10 اینچی مرکزی با پشتیبانی از مسیریاب، فرامین صوتی و ارتباط با تلفن هوشمند، کروزکنترل، ترمزدستی برقی، پارک خودکار، شارژ بی‌سیم تلفن­ همراه و تنظیم برقی صندلی راننده خواهد بود. در نسخه کامل‌تر موارد بیشتری شامل کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، گرمکن صندلی­‌های جلو و تهویه مطبوع خودکار دومنطقه‌­ای هم به امکانات افزوده می­‌شود.

جتا VS7 نسخه Black Edge Edition

بنابر ادعای رسانه چینی که این محصول را مورد بررسی قرار داده، فضای پا و بالای سر مناسبی در هر دو ردیف جلو و عقب برای سرنشین با قد 175 سانتی‌متر فراهم می­‌کند.

هرچند طراحی ظاهری و کابین جتا VS7 راضی­‌کننده است و می‌توان در کیفیت سواری و عملکرد فرمان این خودرو ردپایی از محصولات فولکس‌­واگن را تشخیص داد، ولی لزوم افزایش کیفیت در برخی قطعات مخصوصاً فضای داخلی کامل احساس می­‌شود.

دیدگاه کاربران