تکرار عنوان برتر پس از 9 سال

تویوتا راوفور خودروی سال ژاپن شد

19 آذر 1398 16:59

تویوتا راوفور که در سال 2019 موفق به ثبت آمار فروش بیش از 400 هزار دستگاهی در ایالات متحده شد، اکنون توانسته افتخاری دیگر کسب نماید. این خودرو که در سال 2019 دستخوش تحولات اساسی در طراحی ظاهری و کابین شده و همچنان با پیشرانه هیبرید نیز قابل سفارش است، اکنون توانسته در وطن خود نیز بیش از گذشته مطرح شود و عنوان خودروی سال ژاپن را به دست آورد.

از زمانی که تویوتا پریوس موفق شد در سال 2010 عنوان خودروی سال بازار ژاپن را به دست آورد، تا امسال هیچ‌کدام از محصولات تویوتا نتوانست این عنوان را کسب نماید. رقابت «خودروی سال ژاپن» که از چهل سال پیش تاکنون برقرار بوده، امسال در مرکز تجارت جهانی توکیو برگزار شد تا خودروی سال 2019 ژاپن تعیین شود. در رقابت امسال هیات 60 نفره داوران که در 40 نشریه خودرویی مطرح ژاپن مشغول به فعالیت هستند، برای اعطای جایزه خودروی سال گرد هم آمدند.

پس از طی مراحل مختلف، در نهایت نام سه خودروی تویوتا راوفور، مزدا 3 و ب‌ام‌و سری 3 (که به صورت وارداتی در بازار ژاپن به فروش می‌رسد) به عنوان راه یافتگان به مرحله آخر رقابت مطرح شد. در نهایت تویوتا راوفور توانست با کسب 436 امتیاز، با اقتدار کامل عنوان خودروی برتر سال 2019 ژاپن را به دست آورد. از زمانی که تویوتا پریوس موفق شد در سال 2010 عنوان خودروی سال بازار ژاپن را به دست آورد، هیچ کدام از محصولات تویوتا نتوانست این عنوان را کسب نماید.

تویوتا راوفور خودروی سال ژاپن

مزدا 3 توانست با دریافت 328 امتیاز مقام دوم را به دست آورد درحالیکه ب ام و سری 3 با 290 امتیاز به کسب جایگاه سوم رضایت داد هرچند که در میان خودروهای وارداتی، در حقیقت رتبه اول به این خودرو تعلق گرفته است.

تویوتا کرولا با 118 امتیاز، جگوار I-Pace با 109 امتیازو جیپ رانگلر با 56 امتیاز به ترتیب جایگاه‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند. بد نیست بدانید جیپ رانگلر پرفروش‌ترین محصول گروه فیات کرایسلر در بازار ژاپن است.

در بخش جوایز اختصاصی، جیپ رانگلر توانست در میان خودروهای آفرود رتبه نخست را به دست آورد. نیسان اسکای‌لاین نیز به دلیل تجهیز به سامانه نیمه خودران ProPilot 2.0 ، جایزه نوآوری را به خانه برد. لازم به‌ذکر است که این سامانه در نوع خود اولین است. جایزه بخش خودروهای کوچک نیز به میتسوبیشی Ek کراس و نیسان Dayz تعلق گرفت.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران