یک سوپر شاسی‌بلند دیزلی با 493 اسب‌بخار قدرت

تیونینگ ABT برای فولکس‌واگن توارگ

24 آذر 1398 10:20

از نظر شما، قدرت یک شاسی‌بلند باید چند اسب‌بخار باشد تا بتوان آن را یک «سوپر شاسی‌بلند» نامید؟ افراد مختلف ارقام متفاوتی را در پاسخ به این سوال اعلام خواهند کرد، همان‌طور که خودروسازان مختلف هم در این زمینه نظرات متفاوتی دارند. اما اگر یک شاسی‌بلند بتواند نزدیک به 500 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، به احتمال زیاد با این که آن را یک سوپر شاسی‌بلند بدانیم موافق هستید.

به لطف بهینه­‌سازی نرم‌افزاری انجام شده توسط این تیونر آلمانی، حداکثر قدرت و گشتاور فولکس‌واگن توارگ به ترتیب 77 اسب‌بخار و 70 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است.این سوپر شاسی‌بلند، در واقع فولکس‌واگن توارگ (Touareg) است که به لطف تیونینگ ABT Sportsline، می­‌تواند 493 اسب‌بخار قدرت و 970 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ABT یک شرکت تیونینگ آلمانی است که چیزی در حدود نیم قرن قدمت دارد.

البته نکته جالب توجه این است که فولکس‌واگن توارگ پیش از تیونینگ ABT هم از نظر قدرت و گشتاور چندان فاصله‌­ای با یک سوپر شاسی‌بلند نداشت. نسخه استوک یعنی نسخه تیونینگ نشده از این شاسی‌بلند آلمانی از یک پیشرانه دیزلی 4.0 لیتری هشت سیلندر V شکل بهره می­‌برد که به توربوشارژر مجهز شده و حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 416 اسب‌بخار و 900 نیوتن‌متر می­‌رسد. اما به لطف بهینه­‌سازی نرم‌افزاری انجام شده توسط این تیونر آلمانی، حداکثر قدرت و گشتاور فولکس‌واگن توارگ به ترتیب 77 اسب‌بخار و 70 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است.

تیونینگ ABT برای فولکس‌واگن توارگ

ABT هیچ اطلاعاتی در زمینه عملکرد نسخه تیونینگ شده از توارگ اعلام نکرده، اما طبق ادعای فولکس‌واگن، نسخه استوک از این شاسی بلند می­تواند فقط در عرض 4.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. با در نظر گرفتن افزایش قدرت و گشتاور نسخه تیونینگ شده، انتظار می­‌رود رقم کمتری را برای شتاب به ثبت برساند.

این تیونر آلمانی موارد دیگری را هم برای فولکس‌واگن توارگ ارائه می­‌دهد. به طور مثال، ABT رینگ­‌های 22 اینچی برای این شاسی‌بلند عرضه می­‌کند. ناگفته نماند که تیونینگ ABT برای این شاسی‌بلند آلمانی فقط محدود به موارد ذکر شده نمی­‌شود و در صورت تمایل، این تیونر فضای داخلی توارگ را هم به سلیقه شما تغییر خواهد داد.

دیدگاه کاربران