قیمت فقط 35 هزار دلار

دوج چارجر AWD هم معرفی شد

25 آذر 1398 09:52

بعد از پروژه موفق چلنجر AWD (تمام چرخ‌ محرک) دوج به فکر عرضه یک اسپرت عضلانی دیگر به صورت دو دیفرانسیل افتاده است. طبیعتاً گزینه دیگری غیر از دوج چارجر به ذهن نمی‌رسد.

ویرایش AWD می‌تواند تجربه جدیدی را به صورت چهار فصل در اختیار آن‌ها قرار دهد.مشتریان دوج چه سال خوبی را در 2020 تجربه خواهند کرد. دوج چارجر AWD بهترین اتفاقی بود که می‌توانست روی مدل GT این خودروی ناآرام اجرا شود. خودرویی که حتی از الان هم قیمت و زمان عرضه‌اش مشخص شده؛ 35 هزار دلار که در سه ماهه سوم سال بعد میلادی به دست خریدارانش می‌رسد.

در قسمت قوای محرکه تغییر خاصی نمی‌بینیم. یعنی همان پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر Vشکل معروف Pentastar که 300 اسب‌بخار قدرت و 358 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نکته جالب درباره این خودرو تغییر برنامه ECU آن در جهت بهبود کارایی‌اش است که باعث شده 90 درصد گشتاور در همان دور موتور بین 1800 تا 6400 rpm به دست بیاید. این پیشرانه درخور توجه به یک جعبه‌دنده مدرن 8 سرعته اتوماتیک متصل خواهد شد.

دوج چارجر AWD

بر اساس گزارش سازمان EPA مصرف شهر و جاده دوج چارجر AWD جدید به ترتیب 13.1 و 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر ثبت شده است.

تیم کونیسکیس مدیر ارشد این شرکت می‌گوید اغلب مردم از چارجر و چلنجر به عنوان خودروهای عضلانی با کارایی بالا یاد می‌کنند. اما نکته اینجاست که ویرایش AWD می‌تواند تجربه جدیدی را به صورت چهار فصل در اختیار آن‌ها قرار دهد. به گفته این مقام مسئول تنها دوج است که با اعتماد به نفس بالا فناوری AWD را بدون نگرانی و البته با حفظ قابلیت‌های همیشگی یک خودروی عضلانی وارد بازار کرده است.

رانندگان متعصب و سنتی خودروهای عضلانی لازم نیست نسبت به این خودرو بدگمان باشند. چراکه با تغییر مکانیزم انتقال قدرت هم‌چنان می‌توان از انتقال قدرت صد در صدی گشتاور به محور عقب استفاده کرد. حتی اگرچه این خودرو از یک جعبه‌دنده با ضرایب زیاد استفاده کرده است اما راننده می‌تواند با انتخاب حالت Sport یا Full Off تسلط کاملی روی دنده‌ها بدون دخالت ECU داشته باشد.

برای دوج چارجر AWD جدید سیستم تعلیق بهینه‌شده، تایرهای چهار فصل، رینگ 19 اینچی با پوشش کربنی و تریم رنگ‌بندی مدرن استفاده خواهد شد.

نویسنده : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران