در تیراژ محدود برای بازار چین

معرفی نسخه‌ای ویژه از بنتلی مولسان با بدنه کشیده

29 آذر 1398 20:09

درحالیکه علاقمندان هنوز تحت تاثیر طراحی زیبای نسل سوم کانتیننتال GT هستند، مولینر نیز اقدام به معرفی نسخه‌ای سفارشی از سدان بنتلی مولسان کرده است. این شرکت به عنوان زیرمجموعه شرکت بنتلی به ساخت خودروهای خاص از این برند مشغول است و این سدان سفارشی را تنها برای عرضه در بازار چین تدارک دیده.

بنتلی تنها 15 دستگاه از این خودروی سفارشی تولید خواهد کرد.اولین نقطه تمایز این خودروی سفارشی که تنها در تیراژ 15 دستگاه ساخته خواهد شد با مدل‌های استاندارد، در فاصله بیشتر میان محورهای آن است. نمای ظاهری این خودرو به غیر از مورد یاد شده چندان تغییری نداشته درعوض سعی شده تا با اضافه کردن برخی موارد، بر حس اشرافیت این مدل افزوده شود.

برای پوشش بدنه این نسخه از بنتلی مولسان دو رنگ قابل سفارش است: اولی مشکی Velvet که در آن کمی طیف قرمز دیده می‌شود و دومی Onyx که نوع خاصی از رنگ آبی تیره است.

روی بدنه هرکدام از این 15 سدان اشرافی یک خط طلایی رنگ نقش بسته که از روی چراغ‌های جلو شروع شده و به کناره در عقب ختم می‌شود. البته یک خط طلایی دیگر نیز از روی بخش عقب تا چراغ‌های عقب امتداد یافته است. هدف طراحان از حضور این خطوط طلایی روی بدنه بنتلی مولسان، ایجاد تضاد بصری میان آن با رنگ تیره بدنه بوده است.

رینگ‌های 14 پره به سایز 21 اینچ و جلوپنجره سفارشی با طرح الماس شکل را می‌توان جزء سایر تفاوت‌های این مدل با نسخه استاندارد دانست.

در فضای داخل با کمال سخاوتمندی از پوشش‌های مختلفی شامل چرم، فلز، چوب و سایر مواد استفاده شده است. یکی از موارد جالب در این فضا را می‌توان طرحی شماتیک از افق شهر لندن دانست که روی داشبورد و همچنین چهار صندلی خودرو نقش بسته است.

خریداران امکان انتخاب از میان سه رنگ متفاوت برای فضای داخلی بنتلی مولسان سفارشی خود را خواهند داشت: قهوه‌ای بلوطی، آبی سلطنتی و قرمز تیره. بسته به رنگ انتخاب شده، پوشش قطعات داخلی نیز متفاوت خواهد بود.

هرچند بنتلی مولسان هنوز نتوانسته از سایه رولزرویس فانتوم بیرون آید اما نمی‌توان کتمان کرد که محصول بنتلی نیز یک سدان فوق لوکس با ظاهری زیبا است. به هرحال با توجه به بالا رفتن سن این خودرو، به نظر می‌رسد بنتلی برای تثبیت جایگاه این مدل در میان خریداران باید کاری بیش از عرضه نسخه‌های سفارشی انجام دهد.لازم به‌ذکر است که رولزرویس نسخه جدید فانتوم را در سال 2017 معرفی کرد درحالی‌که مولسان از زمان معرفی در سال 2010 تاکنون تغییرات چندانی را تجربه نکرده است.

دیدگاه کاربران