آغاز عرضه از سال 2020

معرفی کلاه کاسکت هوشمند Forcite MK1

12 دی 1398 18:18

کلاه کاسکتهای هوشمند به آرامی راه خود را به سوی بازار پیدا می‌کنند. شرکت Shoei اولین سازنده معروفی بود که از ساخت چنین کلاهی خبر داد. استارت آپ‌های دیگری همچون Jarvish و Skully نیز به ساخت کاسکت‌های هوشمند مشغول شده‌اند.

این کلاه کاسکت هوشمند به امکاناتی نظیر دوربین فیلمبرداری، سامانه بلوتوث و سیستم GPS مجهز است تا اطلاعات دریافتی از طریق یک نرم‌افزار با راکب به اشتراک بگذارد.شرکت استرالیایی Forcite نیز اوایل سال جاری کلاه کاسکت هوشمند اختصاصی خود را معرفی کرد که البته در آن زمان صحبتی از ارائه آن به بازار جهانی در میان نبود.

اکنون اوضاع تغییر کرده چراکه اعلام شده مدل MK1 به زودی به بازار فروش عرضه خواهد شد. هنگامی که کانسپتی از این کلاه معرفی شد، موافقان و مخالفان زیادی داشت هرچند که به نظر می‌رسید همگان درباره آن کنجکاو شده باشند.

شرکت سازنده تنها یک هزار نمونه از کلاه کاسکت MK1 تولید کرد که 700 تای آن تنها در عرض 48 ساعت به فروش رسید. با توجه به استقبال بسیار خوب مشتریان از این کلاه هوشمند، شرکت Forcite اعلام کرد قصد دارد آن را در سال 2020 در ایالات متحده نیز عرضه نماید.

کلاه کاسکت هوشمند

کلاه مذکور از سامانه‌های مختلفی بهره می برد که اکثریت افراد از قبل با آن‌ها آشنایی دارند اما نکته مهم در این است که ارائه این فناوری‌ها به همراه کلاه کاسکت امری کم‌سابقه است. این موارد شامل دوربین نصب شده داخلی به همراه سامانه بلوتوث و نوار چراغ‌های LED در پایین شیشه کلاه که برای مسیریابی، نمایش وضعیت آب و هوا و سایر هشدارهای لازم به راکب یاری می‌رساند، خواهد بود.

این کلاه به چیپ GPS و یک سامانه جمع‌آوری داده‌ها مجهز شده که شامل بارومتر (فشارسنج)، ژیروسکوپ (چرخش نما-وسیله‌ای برای حفظ جهت) و شتاب‌سنج خواهد بود. وجود این ابزار در کلاه‌کاسکت به آن امکان می‌دهد تا داده‌های مربوط به طی مسیر راکب را از طریق نرم‌افزار اختصاصی Forcite به تلفن همراه راننده انتقال دهد.

پوسته بیرونی کلاه از کامپوزیت فیبرکربن ساخته شده و تمام استانداردهای جدید ایمنی را نیز دریافت نموده است. هنوز درباره زمان عرضه یا رقم دقیق قیمت این کلاه کاسکت هوشمند چیزی اعلام نشده اما با توجه به صحبت‌های مدیرعامل شرکت Forcite می‌توان دریافت که قیمت آن کمتر از هزار دلار خواهد بود.

دیدگاه کاربران