پایان خوش برای یک داستان بد

توقف تولید ب‌ام‌و سری 3 گرن‌توریزمو

15 دی 1398 09:53

فروش بسیار پایین ب‌ام‌و سری 3 GranTurismo سرانجام شرکت را متقاعد کرد که این خودروی جنجالی را از خط تولید خود پایین بکشد.

ایراد کار سری 3 جی‌تی آنجا بود که ماهیت فست‌بک آن برای خودرویی که اصولاً برای اسپرت‌گرایی ساخته شده، هم‌خوانی ندارد. در میان تمام اعضای خانواده سری 3 جدید یعنی مدل‌های سدان و استیشن و البته نسخه‌های Mپاور آن‌ها، فرزندی به اسم سری 3 GT واقعا ناهمگون به چشم می‌آمد. خودرویی که هرگز نمی‌توانست ذات اسپرت دیگر برادرانش را به نمایش بگذارد.

تصمیم ب‌ام‌و برای توقف تولید این خودرو خبر خوبی برای دوست‌داران اسپرت‌ترین سری شرکت بوده است. با این حال هنوز درباره جانشین این خودرو اما و اگرهایی وجود دارد. شاید باواریایی‌ها با تغییراتی در شاسی و فاصله محوری محصول جدیدی را به اسم لیموزین راهی بازار چین کنند.

ب‌ام‌و سری 3 گرن‌توریزمو برای اولین‌بار در سال 2013 طی نمایشگاه ژنو رونمایی شد. 3 سال بعد فیس‌لیفت آن عرضه شد. حتی با این‌که در مدل‌های جدید پیشرانه‌های 6 سیلندر نیز به کار گرفته شده بود ولی با این حال بازار هرگز روی خوش به آن نشان نداد. گرن‌توریزمو در واقع ویرایش فست‌بک سری 3 بود. ایده‌ای که شرکت آن را روی سری 5 اجرا کرد ولی جواب خوبی به دست آورد.

ب‌ام‌و سری 3 گرن‌توریزمو

ایراد کار سری 3 جی‌تی آنجا بود که ماهیت فست‌بک آن برای خودرویی که اصولاً برای اسپرت‌گرایی ساخته شده، هم‌خوانی ندارد. ب‌ام‌و آنقدر روی حفظ سنت سری 3 وسواس داشت که عرضه M3 کوپه را متوقف و M4 کوپه را به جای آن معرفی کرد تا لطمه‌ای به روند تولید سدان‌های این سری وارد نشود. به همین دلیل است که اصرار شرکت برای تولید این خودرو کمی عجیب به نظر می‌رسد. با این حال کمتر کسی دلش برای این خودرو تنگ می‌شود.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران