خودرانی برقی با الهام از فیلم آواتار

معرفی کانسپت مرسدس‌بنز Vision AVTR در CES 2020

18 دی 1398 09:31

به نظر می‌رسد شرکت مرسدس‌بنز قصد دارد ایده‌هایی که جیمز کامرون در فیلم معروف خود یعنی آواتار به روی پرده نقره‌ای به تصویر کشید را در دنیای خودروها به معرض نمایش درآورد.

این خودران برقی همچون یک موجود زنده با کاربر خود ارتباط برقرار کرده و به او اجازه می‌دهد با جهان پیرامون نیز ارتباط برقرار کند.با رونمایی از مفهومی Vision AVTR  در نمایشگاه CES، مشخص شد که برخی ایده‌های کلیدی ساخت این کانسپت به طور مستقیم از فیلم آواتار برگرفته شده که از میان آن‌ها می‌توان به ارتباط مستقیم میان انسان، طبیعت و ماشین اشاره کرد، رویایی که همواره ذهن انسان‌ها و دانشمندان را به خود مشغول کرده تا روشی برای همکاری صلح‌آمیز میان این سه عامل بیابند.

اگر فیلم را دیده باشید، احتمالاً به یاد دارید که ناوی‌ها چه ارتباطی با پرنده‌های موسوم به بانشی (Banshee) داشتند. به هرحال نام کانسپت Vision AVTR به غیر از یادآوری نام فیلم آواتار، کوتاه شده­ عنوان Advanced Vehicle Transformation یا تحول پیشرفته خودرو نیز هست. در حقیقت این خودرو همچون یک موجود زنده با کاربر خود ارتباط برقرار کرده و به او اجازه می‌دهد با جهان پیرامون نیز ارتباط برقرار کند.

کانسپت مرسدس‌بنز Vision AVTR در CES 2020

با لمس بخش مرکزی کنسول میانی، خودرو می‌تواند ضربان نبض کاربر را تشخیص دهد. نمایشگر بزرگ مرکزی نیز می‌تواند با نمایش تصاویر هر نقطه‌ای از کره خاکی، سرنشینان خود را به سفری مجازی ببرد.

در ساخت این خودرو به طبیعت توجه زیادی شده چراکه مواد مصرفی در صندلی‌ها، داشبورد و کف اتاق از مواد جدید بازیافت شده بوده که از چرم مصنوعی و چوب‌های به دست آمده از ریشه درختان جنگل‌های بارانی آمازون ساخته شده‌اند.

کانسپت مرسدس‌بنز Vision AVTR در CES 2020

پس از مشاهده تصاویر احتمالاً متوجه شده‌اید که در این خودرو از فرمان خبری نیست و آن هم به این دلیل بوده که Vision AVTR خودران است.

فرم بدنه Vision AVTR با شباهت به یک خودروی سدان طراحی شده اما باز هم به نظر می‌رسد بیش از یک خودرو، با چیزی شبیه به یک جانور زنده طرف هستیم.

مرسدس‌بنز با معرفی این کانسپت فناوری باتری‌های ساخته شده از مواد قابل بازیافت طبیعی را نیز معرفی کرده چراکه مجموعه باتری 110 کیلووات ساعتی Vision AVTR از مواد طبیعی مبتنی بر گرافین ساخته شده که کاملاً قابل بازیافت بوده و برخلاف نمونه‌های متداول فعلی، در ساخت آن از فلزات کمیاب و گران‌بها استفاده نشده است.

بنابر اعلام مرسدس، پیشرانه Vision AVTR 470 اسب‌بخار قدرت داشته و می‌تواند نیرویی برای حرکت در شعاع 700 کیلومتر را برای این خودرو فراهم نماید.

دیدگاه کاربران