هدف‌گذاری برای ورود به شبکه حمل و نقل هوایی شهرها

معرفی تاکسی هوایی هیوندای VTOL در CES 2020

18 دی 1398 10:05

نمایشگاه لوازم الکترونیک CES از سال‌ها پیش به محلی برای نمایش فناوری‌های جدید صنعت خودروسازی تبدیل شده است. اما امسال با معرفی کانسپتی پرنده از سوی هیوندای می‌توان ادعا کرد که با ایده‌ای نو روبرو شده‌ایم.

ایده جدید هیوندای می‌تواند محدودیت‌های سیستم حمل و نقل عمومی فعلی در شهرها را از میان برداشته و در زمان کاربران برای رسیدن به مقصد صرفه‌جویی کنند.گویا هیوندای به طور جدی قصد ورود به شاخه جدیدی از صنعت حمل و نقل شهری دارد که به یاری وسایل نقلیه هوایی شکل می‌گیرد. این خودروساز کره‌ای برای نیل به هدف خود دست به شراکت با Uber زده که نامی مشهور در حمل و نقل مدرن شهری است. قرار است مدیریت بخش نرم‌افزاری پروژه مشترک میان این دو شرکت به Uber سپرده شود درحالی‌که کار تولید تاکسی‌های پرنده برعهده هیوندای خواهد بود.

البته این دو شرکت در اندیشه مهیا کردن زیرساخت‌های لازم برای بلند شدن و فرود این تاکسی‌های پرنده نیز هستند هرچند که نحوه حرکت این تاکسی‌های 5 نفره شبیه به هلیکوپترها خواهد بود.

ایده کلی شرکت هیوندای برای سیستم حمل و نقل در آینده به سه روش اشاره دارد که در همکاری با یکدیگر عمل می‌کنند.

اولین روش حمل و نقل هوایی شهری (UAM) بوده که شامل خودروی هوایی شخصی (PAV) نیز می‌شود، ایده‌ای که در همکاری با اوبر توسعه خواهد یافت.

وسایل نقلیه استفاده شده در این سیستم دوستدار محیط زیست بوده و در همکاری با سومین قطعه پازل پیشنهادی توسط هیوندای عمل می‌کند: Hub که نسخه آینده‌نگرانه از ایستگاه‌های قطار یا اتوبوس فعلی بوده و به طور اختصاصی برای خودروهای پرنده هیوندای فعالیت می‌کند.

آقای Euisun Chung از مدیران ارشد گروه خودروسازی هیوندای معتقد است که روش‌های هوشمند حمل و نقل که از سوی این شرکت پیشنهاد شده، پاسخگوی نیازهای زندگی بشر در آینده خواهد بود.

تاکسی هوایی هیوندای VTOL در  CES 2020

به اعتقاد وی UAM، PBV و Hub می‌توانند محدودیت‌های سیستم حمل و نقل عمومی فعلی در شهرها را از میان برداشته و در زمان کاربران برای رسیدن به مقصد صرفه‌جویی کنند. وی نمایشگاه CES 2020 را به عنوان نقطه‌ای برای شروع این ایده‌ها دانسته است.

البته نباید فراموش کنیم که این طرح نیز فعلاً در حد ایده بوده و همچون سایر طرح‌های مشابه که از سوی خودروسازان دیگر مطرح شده، برای تبدیل به واقعیت به پژوهش و زمان بیشتری نیاز دارد اما در عین حال نمی‌توان نکات جالب این ایده را نیز درنظر نگرفت.

اخبار جدید تاکسیرانی

آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله اخبار تاکسی فرسوده مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران