در ماه ژوئن پکیج جدید تیونر ژاپنی موگن (Mugen) برای نصب روی هوندا سیویک تایپ R معرفی شد. نسخه تایپ R از سیویک به خودی خود یک مدل هیجان انگیز است اما حالا با مجموعه قطعات موگن، مطمئنا نظر علاقمندان را بیش از قبل، به سوی خود جلب مینماید.
اما شرکت موگن، مالکان نسخه استاندارد هوندا سیویک هاچبک را نیز فراموش نکرده و مجموعه کاملی را پیشنهاد کرده که بروزرسانی قطعات بدنه و فضای کابین را شامل شده و در نهایت باعث تغییر محسوس بر ظاهر سیویک خواهد شد.
قطعات ساخت موگن را میتوان برای هر دو نسخه قبل و بعد از فیس لیفت سیویک سفارش داد. جلوپنجره کربنی، دیفیوزر عقب، زیرسپریهای جلو و عقب، رکاب جانبی اسپرت و باله عقب، جزو مجموعه قطعات بدنه به شمار میآیند.
گذشته از اینها، چراغهای LED عقب با قابلیت شخصیسازی و آینههای جانبی با پوشش فیبرکربن، نیز قابل سفارش خواهد بود. موگن سیستم اگزوز ویژهای برای این مدل طراحی کرده که علاوه بر تولید صدای خاص، از خروجی دوگانه شش ضلعی، بهرهمند شده و در بخش وسطی سپر عقب نصب میشود.
دو مجموعه رینگ 19 اینچی با طرح متفاوت برای چرخهای هوندا سیویک قابل سفارش بوده که از جنس آلومینیوم ساخته شدهاند. این رینگها را میتوان در نسخه سدان سیویک هم نصب کرد. امکان سفارش کالیبر ترمزهای سفارشی موگن نیز فراهم است.
فرمان سیویک تایپ R از جنس فیبرکربن خشک و صندلیهای اسپرت MS-R جزو مهمترین موارد داخل کابین بشمار میآید. هرچند که میتوان برخی موارد دیگر را نیز سفارش داد.
سیویک تایپ R مدل 2020
پس از معرفی نسخه آپدیت شده از هوندا سیویک استاندارد و البته تریم Si از آن برای سال 2020، اکنون شرکت سازنده از مدل جدید قویترین عضو خانواده سیویک یعنی تایپ R پردهبرداری کرده است. این هاچبک قدرتمند که در جریان نمایشگاه خودرو توکیو 2020 معرفی شده و البته در نیمه عمر خود در این نسل به سر میبرد، با بروزرسانیهایی در بخشهای مختلف ارائه شده که از میان آنها میتوان به بهبود آیرودینامیک اشاره کرد.
جلوپنجره بزرگ تایپ R به تنفس بهتر پیشرانه یاری کرده و برای پوشش بدنه نیز طیف تازهای از رنگ آبی پیشنهاد شده است.
هوندا سیویک تایپ R مدل 2020 در بخش فنی هم تغییراتی داشته که از مهمترین این موارد باید به تقویت نیروی ترمزها اشاره کرد. به علاوه سیستم تعلیق این خودرو نیز بگونهای تنظیم شده که راحتی بیشتری را به سرنشینان عرضه نماید. تعلیق هوندا سیویک تایپ R در بخش جلو برای فرمانپذیری بهتر تغییر کرده درحالیکه بخش عقبی این سیستم کمی صلبتر شده تا بر میزان پایداری خودرو افزوده شود.
با ورود به فضای کابین، میتوان فرمان جدید این هاچبک قدرتمند با پوشش آلکانترا و همچنین دسته دنده بازطراحی شده و کوچک آن را مشاهده کرد.
قرار است نسخه مخصوص بازار ایالات متحده از این مدل در سال 2020 برای اولین بار به صورت استاندارد همراه با سیستم ایمنی انحصاری هوندا یعنی Honda Sensing عرضه شود.
در زیر کاپوت هوندا سیویک تایپ R مدل 2020 پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر را مشاهده خواهید کرد که 306 اسببخار قدرت داشته و 400 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که از طریق جعبهدنده شش سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به محور جلو منتقل خواهد شد. همچون مدل قبلی تایپ R، در نسخه جدید نیز راننده امکان انتخاب از میان سه حالت کامفورت، اسپرت و +R را خواهد داشت که بسته به حالت انتخاب شده، واکنش پدال گاز، فرمان و میزان سختی سیستم تعلیق متفاوت خواهد بود.
بد نیست بدانید در این خودرو سیستم Active Sound Control مخصوص Honda نیز نصب شده که بسته به حالت رانندگی انتخاب شده، تنظیمات سیستم صوتی خودرو را تغییر میدهد.
هوندا وعده داده که در زمان نزدیک به عرضه هوندا سیویک تایپ R در بازار ایالات متحده که اواخر سال جاری میلادی خواهد بود، مشخصات بیشتری از آن منتشر میکند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com