معرفی پرفروش ترین برندها و مدل‌ها

نگاهی به بازار خودرو آمریکا در سال 2019

22 دی 1398 15:22

اگرچه سال گذشته میلادی آمار فروش خودرو در بازار آمریکا رشد منفی 1.5 درصدی را نشان می‌دهد اما با در نظر گرفتن شرایط منطقه و بحران‌های اقتصادی و سیاسی به ویژه جنگ تجاری با چین، فروش 17 میلیون و 76 هزار و 24 دستگاه انواع خودروی سواری و پیکاپ آمار معقولی به نظر می‌رسد.

محصولی نمی‌تواند پادشاهی فورد سری F را در بازار آمریکا به خطر بیندازد. پیکاپی که به تنهایی بیش از 890 هزار دستگاه از آن فروخته شده است.رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم سال گذشته کمک شایانی به بهبود اوضاع خودروسازان و البته نمایندگان دیگر برندها در این منطقه داشت.

پرفروش‌ترین برندها

یکی از نکات جالب بازار خودرو آمریکا در قسمت آمار فروش برندها، تثبیت جایگاه تک‌تک برندها تقریباً درست بر اساس رتبه‌های سال گذشته‌شان بوده است. به این معنی که نیمه بالایی 10 برند برتر همان مقامی که در 2018 ثبت کرده بودن را در 2019 نیز تکرار کردند. باز هم فورد در صدر برندها قرار دارد. تویوتا بالاتر از شورولت در جایگاه دوم است. هوندا و نیسان چهارم و پنجم شدند تا جیپ به مقامی بهتر از ششم دست پیدا نکند. برند Ram از زیرمجموعه‌های دوج با دو پله صعود به جایگاه هفتم رسید. سوبارو یک گام سقوط کرد و هشتم شد. یعنی همان جایگاهی که پیشتر در اختیار هیوندای بود ولی سال 2019 به نهمی قانع شد. دست آخر کیا موتورز را می‌بینیم که مثل قبل در انتهای جدول و رتبه دهم قرار دارد.

پرفروش‌ترین خودروسازان

به نظر نمی‌رسد که هیچ شرکتی در بازار آمریکا بتواند به این زودی‌ها با جنرال‌موتورز غول‌آسا رقابت کند. گروه فورد، گروه تویوتا و گروه FCA (فیات کرایسلر) رتبه‌های 2 تا 4 را مثل سال قبل از آن خود کرده‌اند. هوندا موتور یک پله صعود کرد و به پنجمی رسید. درست برعکس گروه رنو نیسان که یک گام سقوط کرد و ششم شد. گروه هیوندای-کیا، سوبارو، گروه فولکس‌واگن و البته ب‌ام‌و با تکرار مقام سال 2018 رتبه‌های 7 تا 10 را از آن خود کرده‌اند.

پرفروش‌ترین مدل‌ها

کدام محصول می‌تواند پادشاهی فورد سری F را در بازار آمریکا به خطر بیندازد. پیکاپی که به تنهایی بیش از 890 هزار دستگاه از آن فروخته شده است. در اتفاقی خیره‌کننده پیکاپ Ram یک پله صعود کرد و دوم شد. چراکه شورولت سیلورادو این جایگاه را از دست داده است. تویوتا راوفور مقام چهارمی خود را تکرار کرده است. جابجایی جایگاه‌ها برای هوندا CR-V و نیسان Rogue هم اتفاق افتاد تا هوندا بالاتر از نیسان قرار بگیرد. شورولت Equinox که سال گذشته هشتم بود امسال هفتم شده است. درست برعکس تویوتا کمری که سال گذشته هفتم بود ولی امسال مقام خود را به رقیب واگذار کرده است. در پایین جدول هوندا سیویک و تویوتا کرولا هم‌چنان با تکرار رکورد پیشین نهم و دهم شده‌اند.

مترجم : نیما حدادی

دیدگاه کاربران