در تریم‌ها و سگمنت‌های مختلف

ورود آئودی A5 و S5 با مدل 2020 به آمریکا

28 دی 1398 14:46

شعبه آمریکایی آئودی اقدام به معرفی نسخه فیس‌لیفت شده از مدل‌های A5 و S5 کرده که برای عرضه در بازار این کشور آماده شده‌اند.

قیمت مدل پایه آئودی A5 که به تجهیزاتی همچون چراغ‌های LED، سانروف پانوراما، سیستم تهویه سه منطقه‌ای، نورپردازی داخلی، تریم آلومینیوم تیره و گرم‌کن صندلی‌های جلو به همراه کنترل هشت‌گانه مجهز شده برابر با 42,900 دلار خواهد بود.مدل A5 که قرار است از زمستان جاری در نمایندگی‌ها عرضه شود، از جلوپنجره یک تکه و عریض تر با تزئینات لانه زنبوری و خروجی‌هایی در بالای جلوپنجره بهره برده که این مورد اخیر، یادآور مدل اسپرت کواترو 1984 خواهد بود.

سپر جلو با طراحی جدید و ورودی‌های بزرگتر هوا، رکاب‌های جانبی تازه به همراه دیفیوزر عقب جدید و خروجی‌های ذوزنقه‌ای اگزوز را می‌توان به عنوان تغییرات اعمال شده روی این نمونه دانست. سیستم اطلاعات سرگرمی MIB 3 با نمایشگر 10.1 اینچی که بنابر اعلام آئودی عملکردی ده برابر سریع‌تر از نمونه قبلی دارد نیز تغییر مهمی است که در کابین این خودرو رخ داده است.

قوای محرکه آئودی A5 از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر TSFI تامین می‌شود که 248 اسب‌بخار و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و این نیرو را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته S tronic و سیستم چهارچرخ محرک کواترو به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کند. این کوپه قادر آلمانی قادر است ظرف 5.6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد درحالی‌که نسخه‌های اسپرت‌بک و کابریولت از این خودرو برای رسیدن به همین سرعت به ترتیب به 5.7 و 6 ثانیه زمان نیاز دارند.

اما مدل قوی‌تر S5 با پیشرانه 3 لیتری TFSI با قدرت 349 اسب‌بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متر به خریداران عرضه می‌شود که به لطف قدرت بیشتر و جعبه‌دنده هشت سرعته تیپ‌ترونیک، آئودی S5 کوپه را ظرف 4.4 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت خواهد رساند. این زمان برای نسخه‌های اسپرت‌بک و کابریولت به 4.5 و 4.8 ثانیه افزایش خواهد یافت.

قیمت مدل پایه که به تجهیزاتی همچون چراغ‌های LED، سانروف پانوراما، سیستم تهویه سه منطقه‌ای، نورپردازی داخلی، تریم آلومینیوم تیره و گرم‌کن صندلی‌های جلو به همراه کنترل هشت‌گانه مجهز شده برابر با 42,900 دلار خواهد بود.

اما در تریم پرمیوم پلاس چراغ‌های ماتریسی LED جلو با دستیار نوربالای خودکار، تیره شدن خودکار آینه‌های جانبی و سنسورهای حرکتی مجهز به آلارم به فهرست امکانات افزوده می‌شود و البته قیمت پایه به 46,700‌ دلار افزایش می‌یابد.

صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی، حافظه صندلی راننده، پوشش چرمی کنسول مرکزی و زیرآرنجی درها به همراه سیستم‌های دستیار راننده شامل سنسورهای جلو و عقب و هشدار حرکت اجسام در پشت خودرو از دیگر تجهیزات این مدل خواهد بود.

در مجهزترین مدل S5 که تریم پرستیژ خواهد بود، فناوری لیزر لایت در چراغ‌های جلو، مسیریاب MMI، سیستم صوتی Bang & Olufsen با 19 بلندگو، دوربین دید اطراف، دستیار تعویض خطوط، دستیار فرمان در هنگام پارک، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، نمایشگر هداپ دیسپلی و فناوری تشخیص علائم راهنمایی رانندگی نیز به تجهیزات S5 اضافه شده و قیمت خودرو را به 52,600 دلار می‌رساند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران