پایان سلطه هوندا پس از 18 سال

ریکی برابک پیروز مسابقه داکار 2020

29 دی 1398 14:36

ریکی برابک که برای پنجمین مرتبه در بخش موتورسیکلت از مسابقات داکار شرکت کرده و البته سال گذشته نیز پس از سانحه‌ای که برایش پیش آمد از مسابقه کنار رفت، امسال توانسته در این رقابت عملکرد درخشانی را به نمایش بگذارد.

ریکی برابک اولین مقام هوندا از سال 1989 تاکنون را کسب کرده و البته به هجده سال قهرمانی متوالی تیم KTM پایان داده است.تنها استثنایی که در جریان این مسابقه پیش آمد را باید روزی دانست که Pablo Quintanilla توانست فاصله خود را از 25 به 13 دقیقه کاهش دهد اما برابک تسلیم نشد و توانست در روز آخر جایگاه خود را تثبیت نماید. کوئینتانیلا که سوار بر موتورسیکلت ساخت شرکت هاسکوارنا در این رقابت شرکت کرده بود، توانست برای چهارمین مرتبه در طول شش سال در جمع چهار نفر برتر ظاهر شود.

از میان اعضای تیم KTM، این Toby Price بود که بهترین عملکرد را به نمایش گذاشته و توانست جایگاه سوم را به دست آورد. او هر زمان که در رقابت داکار شرکت کرده توانسته در میان سه نفر برتر جای گیرد که رکورد جالب توجهی است. Matthias Walkner Luciano Benavides و نیز که سوار بر ساخته‌های KTM بودند توانستند در جایگاه پنجم و ششم قرار گیرند. Joan Barreda نیز که سوار بر موتورسیکلت ساخت هوندا در این رقابت حضور داشت در نهایت در جایگاه هفتم قرار گرفت.

قهرمانی تیم موتورسواری ktm در رالی داکار 2020

بد نیست بدانید مسابقه رالی داکار از ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۷ به طور معمول در مسیری میان پاریس در فرانسه تا داکار در سنگال انجام می‌شد، اما پس از بروز اتفاقاتی در صحرای شمال آفریقا که به بروز ناامنی منجر شد، این رقابت‌ها پس از یک سال تعطیلی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ در آمریکای جنوبی برگزار شد. اما دور جدید این رقابت یعنی داکار 2020 به میزبانی عربستان و با حضور ۳۴۸ وسیله نقلیه در کلاس‌های مختلف برگزار شده که شامل 147 نفر در بخش موتور بایک، 23 کوادبایک یا موتور 4 چرخ، 87 خودرو، 46 کامیون، 45 خودروی UTV‌ است.

دیدگاه کاربران