توسعه تکنولوژی جدید توسط جگوار لندرور

صندلی‌هایی برای شبیه‌سازی پیاده‌روی

29 دی 1398 15:32

همان‌طور که می‌­دانید، نشستن پشت فرمان برای مدتی طولانی می‌­تواند برای سلامتی شما مضر باشد. برای رفع این مشکل، جگوار لندرور مشغول توسعه نوعی تکنولوژی جدید برای صندلی خودرو است. در واقع، این صندلی با تغییر شکل مکرر در قسمت نشیمن­‌گاه، می‌­تواند برای راننده حالت راه رفتن را شبیه­‌سازی کند.

این تکنولوژی جدید برای صندلی خودرو، می­‌تواند ضررات ناشی از نشستن پشت فرمان برای مدت طولانی را کاهش دهد.در حال حاضر، این خودروساز انگلیسی مشغول آزمایش این نوع صندلی جدید است. همان‌طور که در تصویر با رنگ زرد نمایش داده شده، قسمت نشیمن­گاه این صندلی طوری طراحی شده که با تغییر شکل مکرر در ابعاد جزئی، این تصور را در مغز ایجاد می­‌کند که شما در حال راه رفتن هستید.

جگوار لندرور به تحقیقاتی اشاره کرده که نشان می‌­دهند سبک زندگی 1.4 میلیارد نفر یا به عبارتی بیش از یک چهارمِ جمعیت کل جهان روز به روز بیشتر به سمت بی‌تحرکی و نشستن برای مدت طولانی پیش می­‌رود. این نوع سبک زندگی می‌تواند برای ماهیچه­‌های پا و ران مضر باشد. طبق ادعای این خودروساز، راننده‌­های انگلیسی هر هفته مسافتی در حدود 235 کیلومتر را پیمایش می‌کنند و این تکنولوژی جدید برای صندلی خودرو، می­‌تواند ضررات ناشی از نشستن پشت فرمان برای مدت طولانی را کاهش دهد.

توسعه نوعی تکنولوژی جدید برای صندلی خودرو توسط جگوار لندرور

جگوار لندرور در خصوص این تکنولوژی جدید می­‌گوید: «ما در همه پروژه‌­های تحقیقاتی مربوط به حوزه تکنولوژی، اهمیت ویژه­‌ای به سلامتی مشتریان و کارمندان می­‌دهیم. ما با تکیه بر دانش و تخصصی که در زمینه مهندسی داریم و با استفاده از تکنولوژی­‌های مبتکرانه­‌ای که پیش از این در صنعت خودرو وجود نداشته، در حال توسعه نوعی صندلی برای خودروهای آینده هستیم. نشستن پشت فرمان برای مدت طولانی، باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی بسیاری از افراد در جهان شده و این تکنولوژی می­‌تواند به رفع این مشکلات کمک کند.»

این خودروساز انگلیسی متعهد شده با بهره‌­گیری از تکنولوژی­‌های مبتکرانه، سلامتی مشتریان را ارتقا دهد و این صندلی جدید هم بخشی از همین تعهد به شمار می‌­رود. البته این اولین پروژه جگوار لندرور در راستای عمل به این تعهد نبوده و پیش از این هم شاهد پروژه دیگری از این خودروساز بوده‌­ایم که نشان می­‌داد با استفاده از تکنولوژی اشعه ماورا بنفش، می‌­توان از سرایت سرما خوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری کرد. هدف جگوار لندرور از چنین پروژه‌­هایی علاوه‌بر افزایش ایمنی و ارتقای سلامتی افراد، حفظ پاکیزگی محیط زیست هم هست.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران