تخصیص بودجه 111 میلیون دلاری در همکاری با استارت‌آپ انگلیسی

سرمایه‌گذاری جدید هیوندای و کیا در وسایل نقلیه تجاری برقی

30 دی 1398 14:19

هیوندای و کیا مبلغی معادل با 111 میلیون دلار در یک استارت‌آپ انگلیسی سرمایه‌­گذاری خواهند کرد. این استارت‌آپ که پنج سال قدمت داشته و در حوزه وسایل نقلیه برقی فعالیت می‌­کند، Arrival نام گرفته است. به این ترتیب، ارایوال به یکی از باارزش‌­ترین استارت‌آپ­‌های انگلیس تبدیل شده است. در حال حاضر، ارایوال چیزی در حدود هشتصد کارمند در پنج کشور مختلف دارد که شامل آلمان، ایالات متحده و روسیه می­‌شود.

تقاضا برای وسایل نقلیه تجاری سازگار با محیط زیست در بازار اروپا روز به روز در حال افزایش است در همین راستا هیوندای و کیا مبلغی معادل با 111 میلیون دلار در یک استارت‌آپ انگلیسی سرمایه‌­گذاری خواهند کرد.به واسطه این سرمایه­‌گذاری، این دو خودروساز کره‌­ای به پلتفرمی متعلق به این استارت‌آپ انگلیسی دسترسی پیدا خواهند کرد. هیوندای و کیا جزئیاتی در زمینه وسایل نقلیه‌­ای که بر پایه این پلتفرم ساخته خواهند شد ارائه نکرده‌اند، اما اعلام کرده‌­اند که در آینده شاهد معرفی چند مدل ون برقی کوچک و متوسط با قیمت‌­های رقابتی خواهیم بود. البته لزوماً همه مدل­‌هایی که بر پایه این پلتفرم ساخته می­‌شوند ون نخواهند بود، چرا که طبق اطلاعات ارائه شده توسط این دو خودروساز، امکان استفاده از این پلتفرم در انواع مختلف وسایل نقلیه وجود دارد.

هنوز زمان عرضه این وسایل نقلیه جدید مشخص نیست، اما هیوندای و کیا اعلام کرده‌­اند مدل­‌هایی که بر پایه این پلتفرم ساخته می­‌شوند، در تعداد محدود به تولید نخواهند رسید. پلتفرم ذکر شده، علاوه‌براین که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، پکِ باتری و موتور برقی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

همان‌طور که می‌­دانید، تقاضا برای وسایل نقلیه تجاری سازگار با محیط زیست در بازار اروپا روز به روز در حال افزایش است. ظاهراً همین موضوع سبب شده در شراکت میان این دو خودروساز کره‌­ای و ارایوال، تمرکز اصلی بر روی بازار اروپا باشد. هنوز در خصوص عرضه این وسایل نقلیه جدید در بازارهای دیگر اطلاعاتی ارائه نشده است.

در بیانیه­‌ای که توسط «گروه هیوندای موتور»، شرکت مادر هیوندای و کیا، در خصوص این شراکت منتشر شده، «آلبرت بیِرمَن» (Albert Biermann) این طور می­گوید: «به دلیل تصویب مقررات جدید مربوط به محیط زیست، انتظار می‌رود بازار وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست در اروپا با رشد قابل توجهی مواجه شود. از طریق تولید مشترک وسایل نقلیه تجاری برقی با ارایوال، ما می­‌توانیم به یک مزیت رقابتی دست پیدا کنیم و می­‌توانیم به صورت تدریجی، در بازار جهانی وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست به جایگاهی مناسب دست پیدا کنیم.»

ون‌­های برقی بسیار مورد توجه فروشگاه­‌های اینترنتی قرار گرفته‌­اند. از نمونه‌های بارز در این زمینه، می‌­توان به شرکت «آمازون» (Amazon) اشاره کرد. این شرکت بزرگ آمریکایی که در کشورهای مختلف جهان فعالیت می‌کند، اواخر سال میلادی گذشته آمازون در یک خودروساز آمریکایی به نام «ریویَن» (Rivian) سرمایه­‌گذاری کرده و پس از آن، برای صد هزار دستگاه ون برقی ریوین سفارش به ثبت رسانده است.

دیدگاه کاربران