برای دومین سال متوالی

فراری قدرتمندترین برند جهان

4 بهمن 1398 21:46

اخیراً فراری توسط «برند فاینَنس» (Brand Finance)، یک مرکز مشاوره معتبر انگلیسی فعال در حوزه ارزیابی برندها، به عنوان قدرتمندترین برند جهان انتخاب شده است.

اگرچه فراری برای دومین سال پیاپی به عنوان قدرتمندترین برند جهان شناخته شده، اما با ارزش برند 9.1 میلیارد دلار، جایگاه 206 را در میان 500 برند باارزش دنیا دارد.این خودروساز ایتالیایی موفق شده برای دومین سال متوالی این افتخار را کسب کند. به این ترتیب، فراری توانسته امتیاز 94.1 را از 100 امتیاز به عنوان شاخص قدرتِ برند دریافت کند. در میان ده برند اول در لیستی که توسط این مرکز به عنوان قدرتمندترین برندهای جهان منتشر شده، فراری تنها برند در حوزه صنعت خودرو به شمار می­‌رود.

این موضوع در 22 ژانویه مصادف با 2 بهمن در مجمع اقتصادی جهان در شهر «داووس» (Davos) واقع در سوئیس اعلام شد. طبق گزارش منتشر شده توسط برند فایننس، ارزش برند فراری معادل با 9.1 میلیارد دلار محاسبه شده است. با این حساب، در میان پانصد برند که باارزش‌­ترین برندهای جهان در سال میلادی جاری محسوب می­‌شوند، فراری دویست و ششمین جایگاه را دارد. در میان ده مورد اول در لیست باارزش‌­ترین برندهای جهان، هیچ برندی در حوزه صنعت خودرو به چشم نمی‌­خورد، اما در جایگاه‌­های بعدی شاهد تعدادی از برندها در این حوزه هستیم که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرسدس‌بنز با ارزش 65 میلیارد دلار در جایگاه یازدهم
  • تویوتا با ارزش 58 میلیارد دلار در جایگاه پانزدهم
  • فولکس‌واگن با ارزش 44.8 میلیارد دلار در جایگاه بیست و پنجم
  • ب‌ام‌و با ارزش 40.4 میلیارد دلار در جایگاه سی‌­اُم
  • پورشه با ارزش 33.9 میلیارد دلار در جایگاه چهل و یکم
  • هوندا با ارزش 33.1 میلیارد دلار در جایگاه چهل و پنجم

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران