سومین پیروزی راننده 57 ساله

قهرمانی کارلوس ساینز در رالی داکار 2020

6 بهمن 1398 18:18

رالی امسال داکار بعد از یک کشته و چندین و چند تصادف شدید در عربستان به کار خود پایان داد. ناصر العطیه نتوانست از مقام قهرمانی خود دفاع کند و فرناندو آلونسو نیز به مقامی بهتر از سیزدهم دست پیدا نکرد. اما بی‌تردید قهرمانی ساینز 57 ساله مهم‌ترین اتفاق این دوره از رالی داکار بود.

این سومین قهرمانی کارلوس ساینز پدر در رالی داکار به حساب می‌آید. یک رکوردزنی هم به لحاظ تعداد و هم از این نظر که ساینز سه قهرمانی را با سه تیم مختلف به دست آورده است. کارلوس ساینز نامی شناخته شده در دنیای فرمول یک است. راننده نه‌چندان موفق تیم مک‌لارن که تنها یک بار روی سکو رفته است. اما یک کارلوس ساینز دیگر هم داریم که کارنامه‌ای متفاوت برای خود ثبت کرده است. در واقع کسی که در مسابقات فرمول یک حضور دارد کارلوس ساینز جونیور پسر کارلوس ساینز معروف در مسابقات رالی است. این سومین قهرمانی کارلوس ساینز پدر در رالی داکار به حساب می‌آید. یک رکوردزنی هم به لحاظ تعداد و هم از این نظر که ساینز سه قهرمانی را با سه تیم مختلف به دست آورده است.

کارلوس ساینز پدر ابتدا در سال 2010 با تیم فولکس‌واگن و سپس در سال 2018 با تیم پژو قهرمان شد. حالا هم می‌بینیم که با تیم مینی به این مقام دست پیدا کرده است. العطیه با کسب مقام دومی امسال توانست برای هفتمین سال پیاپی روی سکو برود. این راننده 50 ساله قطری بالاتر از پیتر هانسل 54 ساله روی سکو رفت تا جمع پیرمردهای پودیوم در رالی داکار جمع شود.

قهرمانی کارلوس ساینز در رالی داکار 2020

کارنامه ساینز در رالی داکار نشان می‌دهد که او طی 12 مرحله این رالی توانست چهار پیروزی با اختلاف بالا کسب کند تا در نهایت در مرحله پایانی فقط نیاز به عبور سالم از خط پایان داشته باشد. با این حال وقتی ساینز از خط پایان عبور کرد 6 دقیقه و 21 ثانیه از نفر بعدی خود جلوتر بود.

کارشناسان بازگشت آلونسو به رقابت‌های رالی را با یک بدشنانسی عمیق ارزیابی کرده‌اند. آلونسو در همان مرحله دوم با تویوتا هایلوکس خود تصادف کرد و زمان زیادی را از دست داد.

بد نیست بدانید که در دیگر بخش‌های رالی داکار امسال ریکی باربک از تیم هوندا قهرمان بخش موتورسیکلت شد و توانست اولین آمریکایی پیروز در این بخش مسابقات باشد. هم‌چنین در بخش کامیون مثل همیشه روس‌ها قهرمان شدند. در بخش موتورسیکلت‌های Quad کاساله از شیلی و در بخش UTV نیز کیسی کوری از آمریکا به رتبه نخست رسید.

دیدگاه کاربران