آماده حضور در مسابقات رالی قهرمانی جهان 2022

نگاهی به فورد پوما هیبرید

29 دی 1400 12:48

فی­ستا رالی دیگر قرار نیست به عنوان نماینده فورد در مسابقات رالی حاضر شود، چراکه پوما هیبرید براساس قوانین جدید Rally1 شکل گرفته و برای حضور در رقابت آماده شده و فیستا هم پس از یک دهه حضور، به پایان راه رسیده است.

به لطف مجموعه هیبرید، مجموع توان لحظه‌­ای این خودرو به چیزی در حدود 500 اسب­‌بخار افزایش خواهد یافت.هرچند پوسته پوما کراس‌­اور برای بدنه نماینده جدید فورد در رالی انتخاب شده، اما شاسی آن از نوع سازه فضایی است. درحقیقت قوانین جدید Rally1 دست شرکت­‌کنندگان برای استفاده از شاسی متفاوت با نمونه تولید انبوه را باز گذاشته است.

شرکت‌کنندگان Rally1 اجازه استفاده از مجموعه محرکه هیبرید با قدرتی تا سقف 134 اسب­‌بخار را در اختیار دارند. پیشرانه درون­‌سوز پوما Rally1 همان مجموعه 1.6 لیتری توربوشارژ مورد استفاده در فی­ستا WRC است، که قدرتی در حدود 380 اسب‌­بخار ارائه می‌­کند. به لطف مجموعه هیبرید، مجموع توان لحظه‌­ای این خودرو به چیزی در حدود 500 اسب­‌بخار افزایش خواهد یافت.

علاقمندان خودرو از مطالعه این ارقام خوشنود خواهند شد، چراکه به نظر می‌رسد به گونه‌­ای شاهد روزهای طلائی رالی Group B در دوران مدرن هستیم، با این تفاوت که ایمنی خودروها بسیار افزایش یافته است.

 فورد پوما هیبرید آماده حضور در مسابقات رالی قهرمانی جهان 2022

در کنار تمام مزایا، پوما Rally1 با برخی محدودیت‌­های جدید هم روبرو شده است، که از میان آن‌ها می­‌توان به نیروی کمتر رو به پایین برای بدنه نسبت به فیستا رالی، بازه حرکتی محدودتر سیستم تعلیق، اجبار به نصب گیربکس 5 سرعته و ممنوعیت دیفرانسیل مرکزی اشاره کرد.

هدایت خودروی فورد در رالی WRC سال 2022 برعهده کریگ برین و راننده کمکی او یعنی پل نگل قرار گرفته، رانندگانی که از تیم هیوندای جدا شده و به فورد پیوسته­‌اند. سایر رانندگان اصلی و ذخیره تیم فورد در این رقابت نیز آدرین فورماکس، آلکساندر کوریا، گاس گرین اسمیت، جوناس اندرسون، سباستین لوب و ایزابل کالمیش هستند.

مسابقات رالی قهرمانی جهان 2022 از بیستم تا بیست و سوم ژانویه در مونته‌کارلو و در 17 مرحله برگزار خواهد شد.

دیدگاه کاربران