سوپراسپرتی قدرتمند در تیراژ محدود

معرفی نسخه تولیدی SSC Tuatara

20 بهمن 1398 11:59

SSC Tuatara راهی طولانی برای رسیدن به خط تولید را پشت سر گذاشته است. این خودرو اولین بار تقریباً ده سال پیش معرفی شد اما روند تولید آن با تاخیر روبرو شده و در نهایت دست مشتریان از آن کوتاه ماند. اما سال گذشته همه چیز عوض شد چراکه شرکت SSC (نام اختصاری Shelby SuperCars ) از اولین نمونه نهایی این خودرو رونمایی کرد.

SSC قصد دارد تنها یکصد دستگاه از مدل Tuatara را به تولید برساند.اکنون و در جریان نمایشگاه خودرو شیکاگو، شرکت SSC اولین نمونه تولید شده از مجموع یکصد دستگاه Tuatara را به معرض نمایش درآورده است.

نیروی محرکه Tuatara از پیشرانه 5.9 لیتری توئین توربو هشت سیلندر تامین می‌شود که در صورت استفاده از سوخت اتانول E85 یا بنزین با اکتان 91، به ترتیب قدرتی برابر با 1750 و 1350 اسب‌بخار تولید می‌کند.

نیروی پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده هفت سرعته CIMA به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این جعبه‌دنده به گونه‌ای تنظیم شده که ظرف کمتر از یکصد میلی‌ثانیه قادر به تعویض دنده خواهد بود. وزن کلی این سوپراسپرت 1247 کیلوگرم و ضریب درگ آن برابر با 0.279 اندازه‌گیری شده است.

شاسی مونوکوک Tuatara و همچنین برخی قطعات بدنه آن از جنس فیبرکربن بوده که بعضی از آن‌ها بدون پوشش خاصی نصب شده‌اند.

نسخه تولیدی SSC Tuatara

آقای Jason Castriota که قبلاً سابقه همکاری با شرکت‌های فراری و مازراتی را داشته، در امر طراحی و مسائل مربوط به آیرودینامیک Tuatara به یاری شرکت SSC شتافته است. یکی از نکات بارز در طراحی این خودرو را می‌توان در حالت خاص باز شدن درها پیدا کرد که با جک‌های هیدرولیکی و با فشار یک دکمه عمل می‌کنند.

سیستم صوتی حرفه‌ای، صفحه نمایش لمسی اطلاعات و سرگرمی، سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی ، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان و فرمان تلسکوپی را می‌توان به عنوان امکانات رفاهی این خودرو به شمار آورد.

در نمایشگر لمسی Tuatara می‌توان به اطلاعاتی همچون حالت‌های رانندگی، موارد سرگرمی و غیره دسترسی پیدا کرد. شرکت SSC اعلام کرده که افرادی با قد 195 سانتیمتر حتی با یک کلاه ایمنی بر سر نیز می‌توانند در این خودرو به راحتی جای بگیرند.

نسخه تولیدی SSC Tuatara

همانگونه که قبلاً اشاره شد، SSC قصد دارد تنها یکصد دستگاه از مدل Tuatara را به تولید برساند. این شرکت هنوز درباره قیمت سوپراسپرت ساخت خود سخنی به میان نیاورده اما به یاد داریم که در سال 2013 از رقمی در حدود 1.3 میلیون دلار برای هر دستگاه صحبت شده بود.

هرچه باشد، Tuatara محصول مهمی برای SSC خواهد بود، شرکتی که با خودروی قبلی خود یعنی Ultimate Aero توانست رکورد بالاترین سرعت را در گینس به ثبت برساند هرچند که مدتی بعد توسط بوگاتی ویرون Super Sport از میدان به در شد. اکنون SSC اعلام کرده که Tuatara توانایی دستیابی به سرعت 483 کیلومتر برساعت را دارد که البته برای آگاهی از صحت این ادعا فعلاً باید منتظر بمانیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران