تغییرات اساسی برای هاچ‌بک کوچک

معرفی نسل جدید هیوندای i20

30 بهمن 1398 11:25

درحالیکه علاقمندان منتظر رونمایی از نسل جدید هیوندای i20 در اوایل ماه آینده در نمایشگاه خودرو ژنو بودند، هیوندای با انتشار چند تصویر رسمی از نمای خارجی این خودرو در فضای مجازی، زودتر از موعد i20 را معرفی کرد.

نسل جدید هیوندای i20 با تغییراتی در طراحی، بهره‌مندی از امکانات رفاهی و ایمنی متعدد و امکان انتخاب پیشرانه‌های مختلف، نسبت به نسل گذشته بسیار پیشرفت کرده است.در نگاه کلی می‌توان به جرات نسل جدید هیوندای i20 را بسیار متفاوت از مدل فعلی قلمداد کرد. مهمترین موارد قابل اشاره شامل چراغ‌های عقب با طراحی جدید و نوار سرتاسری LED و صفحات مشکی رنگ در بخش بالایی در عقب، اسپویلر سقفی و ناحیه کناری شیشه عقب خواهد بود. در این میان شاید حضور دوربین عقب در میانه نوار چراغ عقب کمی ناخوشایند باشد اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که نصب دوربین عقب با قابلیت جمع‌شوندگی در خودرویی همچون i20 نمی‌تواند برای شرکت سازنده مقرون بصرفه باشد.

از تصاویر نمونه نهایی که منتشر شده می‌توان دریافت با کامل‌ترین نسخه این مدل روبرو هستیم زیرا رنگ‌آمیزی بدنه به صورت دورنگ بوده و سقف، ستون‌ها و پوشش آینه‌های جانبی به رنگ مشکی درآمده‌اند. نکته جالب این است که طرح رینگ‌های نمونه اصلی کاملاً مشابه با چیزی است که در عکس‌های اولیه به نمایش درآمده بود.

از تصاویر می‌توان دریافت که خودروی موردنظر نسخه N-Line از این مدل نیست، بنابراین انتظار می‌رود در آینده با نمونه‌ای اسپرت‌تر از i20 آشنا شویم. درمورد عرضه نسخه قوی‌تر از هیوندای i20 شکی نداریم زیرا از مدت‌ها پیش شاهد آزمایش و بررسی روی نمونه پیش تولیدی این مدل بوده‌ایم.

اگر چه ارتفاع آن کاهش پیدا کرده است، اما در مقایسه با نسل قبل عرض، طول و فاصله محوری خودرو افزایش داشته و این به معنای افزایش فضای بار و سرنشینان است.

درحالیکه تصاویر منتشر شده تنها نمای خارجی این خودرو را نمایش می‌دهند، اما اسکچ‌های منتشر شده بخشی از کابین هیوندای i20 جدید شامل پشت آمپر کاملاً دیجیتالی این مدل و نمایشگر لمسی اطلاعات سرگرمی را نمایش می‌دهد، که ابعاد آن ها 10.25 اینچ است. مواردی از قبیل شارژ بی‌سیم تلفن همراه، قابلیت اتصال به اندروید اتو و یا اپل کار پلی در کنار سیستم صوتی از برند Bose با 8 بلندگو جزء مهمترین امکانات کابین به شمار می‌آیند.

در کنار امکانات رفاهی به ایمنی هم توجه خاصی شده است. مواردی مانند کروز کنترل متصل به سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم هشدار تغییر لاین و خروج از مسیر، هشدار نقطه کور، هشداردهنده ترافیک مسیر و سیستم جلوگیری از برخورد با موانع با قابلیت تشخیص عابر پیاده از جمله مواردی است که ایمنی نسل جدید هیوندای i20 را تامین خواهد کرد.

به صورت استاندارد پیشرانه 4 سیلندر 1.2 لیتری با قدرت 83 اسب‌بخار در همراهی با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی قابل سفارش است. علاوه‌براین پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربو با قدرت‌های 99 و 118 اسب‌بخار قابل سفارش است که با اتصال به یک منبع 48 ولتی می‌تواند به یک پیشرانه هیبرید ملایم هم تبدیل شود. برای همراهی این پیشرانه‌ها جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه دوبل و یا 6 سرعته دستی قابل سفارش است.

دیدگاه کاربران