موفقیت چشمگیر جنسیس در اولین حضور

جی‌دی پاور و معرفی مطمئن‌ترین برندهای بازار آمریکا

26 بهمن 1398 16:17

جنسیس (Genesis)، برند لوکسِ هیوندای، به عنوان یک برند مستقل فقط چند سال قدمت دارد. اما نام جنسیس برای هیوندای کمی قدیمی‌­تر است، چرا که در سال 2008، مدل جنسیس نقش یک پرچمدار را برای هیوندای ایفا می­‌کرد. در هر صورت، هیوندای جنسیس و برند جنسیس در صنعت خودرو قدمت زیادی ندارند. با این وجود، از نظر سازمان آمریکایی «جِی دی پاوِر» (J.D. Power)، قدمت این برند پریمیوم در حدی هست که امکان ارزیابی آن از نظر مطمئن بودن وجود داشته باشد.

برند جنسیس که قدمت آن به پنج سال هم نمی‌­رسد در میان همه برندهای بازار آمریکا به عنوان مطمئن‌ترین برند انتخاب شده است.برند جنسیس برای اولین بار در بررسی که این سازمان هر سال در خصوص خودروهای بازار ایالات متحده انجام می­‌دهد حاضر شده است. اما نکته مهم این است که از دید جی‌دی پاور، برند جنسیس که قدمت آن به پنج سال هم نمی‌­رسد در میان همه برندها به عنوان مطمئن‌­ترین مورد به شمار می‌رود.

جنسیس اواخر سال 2016 با دو مدل سدان وارد بازار آمریکا شد: مدل­‌های G80 و G90. نکته جالب توجه این است که جنسیس در این بررسی با اختلاف قابل توجهی از لکسوس با جایگاه دوم مطمئن‌­تر بوده است. این بررسی مربوط به سال میلادی جاری بوده و در آن، برای هر برند امتیازی در نظر گرفته شده است. هر چه این امتیاز کمتر باشد، برند مورد نظر مطمئن­‌تر است. لیست زیر، ده برند اول را در این بررسی نشان می­‌دهد (در این لیست، رقم 134 به عنوان امتیاز میانگین در نظر گرفته شده است):

  1. جنسیس با 89 امتیاز
  2. لکسوس با 100 امتیاز
  3. بیوک با 103 امتیاز
  4. پورشه با 104 امتیاز
  5. تویوتا با 113 امتیاز
  6. فولکس‌واگن با 116 امتیاز
  7. لینکلن با 119 امتیاز
  8. ب‌ام‌و با 123 امتیاز
  9. شورولت با 123 امتیاز
  10. فورد با 126 امتیاز

یکی از نکات جالب این است که در میان ده مورد اول این لیست، فقط دو برند ژاپنی به چشم می‌­خورد. آخرین مورد در لیست جی‌دی پاور، لندرور با 220 امتیاز است. در واقع، این امتیاز نشان می­‌دهد که در هر صد خودرو از برند مورد نظر، در مجموع مالکین آن­‌ها در دوازده ماه گذشته چند بار با مشکل مواجه شده‌­اند. عمر خودروهایی که در این بررسی مورد ارزیابی قرار گرفته‌­اند، سه سال بوده یا به عبارتی مدل 2017 بوده‌­اند.

جنسیس G80 به عنوان مطمئن­‌ترین خودرو در کلاس خودش انتخاب شده، اما مدل G90 به چنین جایگاهی دست پیدا نکرده است. از مدل­‌های دیگری که در هر کلاس به عنوان مطمئن­‌ترین مورد انتخاب شده­‌اند، می‌­توان به ب‌ام‌و سری 2، هوندا فیت، لکسوس ES و فورد موستانگ اشاره کرد.

جی‌دی پاور پیکاپ­‌ها، ون­‌ها و شاسی‌بلندها را هم مورد بررسی قرار داده است. از مواردی که در هر کلاس به عنوان مطمئن­‌ترین مدل انتخاب شده‌­اند، می­‌توان به لکسس GX، شورولت ایکوناکس، پورشه ماکان، تویوتا فوررانر و تویوتا تاندرا اشاره کرد.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران