افزایش گزینه‌های برقی در خانواده سری 3

معرفی نسخه‌های استیشن و AWD از ب‌ام‌و 330e

2 اسفند 1398 19:12

تا پیش از این در خانواده سری 3 بام‌و تنها یک محصول تمام برقی به چشم می‌خورد اما اکنون این تعداد به 4 رسیده چراکه شرکت سازنده در کنار معرفی مدل نسخه استیشن (با نام تورینگ)، اکنون امکان انتخاب نسخه چهار چرخ محرک از این دو مدل را نیز برای خریداران فراهم نموده است.

شعاع حرکتی نسخه چهارچرخ محرک مدل‌های سدان و تورینگ 330e در حالت تمام برقی به ترتیب برابر با 58 و 55 کیلومتر است.خبر تولید مدل تورینگ PHEV از سال 2019 منتشر شده بود اما معرفی نسخه‌های چهارچرخ محرک را باید خبری غافلگیرکننده دانست. ب‌ام‌و 330e تورینگ به عنوان یک خودروی پلاگین هیبرید تفاوت فنی خاصی با نسخه سدان نداشته و فقط در فرم بدنه و البته فضای بار متفاوت ظاهر شده است.

بد نیست نگاهی کلی به مشخصات فنی اعضای خانواده سری 330e داشته باشیم. تمام مدل‌های 330e به پیشرانه بنزینی 2 لیتری 4 سیلندر با قدرت 184 اسب‌بخار و جعبه‌دنده هشت سرعته استپ‌ترونیک و همچنین یک موتور برقی مجهز شده‌اند. زمان موردنیاز برای شارژ 80 درصد ظرفیت باتری این خودروها با جریان 230 ولت برابر با 2.4 ساعت خواهد بود.

آن‌طور که شرکت سازنده اعلام کرده، تمام اعضای این خانواده (شامل مدل‌های دیفرانسیل عقب و مدل‌های چهار چرخ متحرک xDrive ) که مجهز به باتری 12 کیلووات ساعتی هستند، قابلیت یدک‌کشی تا 1500 کیلوگرم بار را خواهند داشت.

نسخه‌های استیشن و AWD از ب‌ام‌و 330e

ب‌ام‌و همچنین توضیح داده که سامانه چهارچرخ محرک هوشمند این خودروها، نیروی حاصل از پیشرانه و موتور الکتریکی را از طریق کلاچ مولتی‌دیسک میان محورهای جلو و عقب تقسیم می‌کند. علاوه‌براین، سیستم DSC (کنترل پایداری پویا) نیز گشتاور حاصل از قوای محرکه را در کسری از ثانیه میان چرخ‌ها تقسیم می‌نماید تا به واسطه تامین حداکثر کشش و پایداری موردنیاز، رانندگی در شرایط مختلف رانندگی و جاده لذت‌بخش و ایمن باشد.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت نسخه‌های سدان و تورینگ ب‌ام‌و 330e xDrive به ترتیب برابر با 5.8 و 6.2 ثانیه و حداکثر سرعت این خودروها نیز به ترتیب 224 و 214 کیلومتر برساعت است.

شعاع حرکتی نسخه چهارچرخ محرک مدل‌های سدان و تورینگ 330e در حالت تمام برقی به ترتیب برابر با 58 و 55 کیلومتر بوده که بنابر ادعای شرکت سازنده، ویژگی چهارچرخ محرک این خودروها می‌تواند آن‌ها را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای حرکت در مسیرهای داخل و خارج شهر با شرایط متنوع مسیر تبدیل نماید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : insideevs.com

دیدگاه کاربران