فیس‌لیفت ملایم برای مدل‌های S90 و V90

ولوو 2020 را محافظه‌کارانه شروع کرد

4 اسفند 1398 10:53

اولین محصولات ولوو برای سال 2020 فیس‌لیفت نه‌چندان عمیق دو مدل S90 و V90 بودند که البته هیبریدی بودن آن‌ها جذاب‌ترشان کرد.

باید اعتراف کرد که خریداران سنتی این خودروها چندان تمایلی برای ایجاد تغییر در ساختار آن نداشتند و ولو نیز به این نظر احترام گذاشته است.طی سال‌های اخیر تغییر چندانی را روی سدان S90، استیشن V90 و کراس V90 شاهد نبودیم ولی اکنون سوئدی‌ها با دست پر وارد میدان شده‌اند و هر دو خودرو را هم‌زمان با تغییراتی مشتری‌پسند رونمایی کرده‌اند.

باید اعتراف کرد که خریداران سنتی این خودرو چندان تمایلی برای ایجاد تغییر در ساختار آن نداشتند و ولو نیز به این نظر احترام گذاشته است. با این حال برخی از جزئیات در طراحی بیرونی و داخلی شامل بهینه‌سازی‌هایی شده‌ است که لطمه‌ای به سنت همیشگی آنها وارد نمی‌کند.

استفاده از چراغ مه‌شکن و جلوپنجره جدید اصلی‌ترین تغییر مشابه خودرو هاست. به خوبی مشخص است که سپر خودروهای جدید کمی نسبت به مدل‌های قبلی پایین‌تر آمده تا قابلیت‌های اسپرت افزایش پیدا کند.

ولوو V90

در نمای پشتی نیز می‌بینیم که در هر سه مدل از چراغ‌های زیبای تمام LED بهره گرفته شده است. هم‌چنین استفاده از رنگ‌های کاملاً جدید در کنار رینگ‌های مدرن آلیاژی از دیگر بهینه‌سازی‌های ولووهای جدید خواهند بود.

داخل کابین اگرچه مقاومت ولوو برای مدرنیته کردن مشهود است ولی باز هم برگ برنده آن‌ها سیستم صوتی فوق‌العاده Bowers and Wilkins است که هوش و حواس راننده و سرنشین را می‌برد. یکی از قابلیت‌های خاص این سیستم صوتی ویژگی حذف صداهای مزاحم است که پیش‌تر روی هیچ‌یک از دیگر تولیدات آن‌ها ندیده بودیم. آپشن شارِ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند در این خودروها به صورت استاندارد نصب خواهد شد.

ولوو S90

اگرچه فناوری هیبریدی برای خودروهای ولوو از سال 2019 معرفی شد ولی آن زمان شاسی‌بلندهای XC90 و XC60 بودند که به این نوع قوای محرکه مجهز شدند. برنامه بعدی ولوو استفاده از این فناوری در کراس‌اور موفق XC40 بود. بعدتر شاهد آن بودیم که شرکت ویرایش برقی این خودرو را هم معرفی کرد. حال پیشرانه هیبریدی برای خانواده S90 و V90 نیز قابل سفارش است.

دیدگاه کاربران