شاسی‌بلندی که منتظرش بودیم

معرفی استون‌مارتین DBX سری Q

5 اسفند 1398 13:34

اولین شاسی‌بلند استون‌مارتین به اسم DBX حواشی فراوانی را ایجاد کرد. خودرویی که موافقان و مخالفان متعددی برای خود دست و پا کرد. اما به نظر می‌رسد اکنون ویرایش سری Q این خودرو کمتر منتقد ناراضی را مقابل خود ببیند.

بخش Q بدون توجه به هزینه تمام شده، گرافیک بصری و آپشن‌های خاصی را تعبیه می‌کند که انتظار بالاتر مشتریان را برآورده کند.بخش تازه‌تاسیس موتوراسپرت استون که با نام Q شناخته می‌شود و احتمالاً اشاره‌ای به شخصیت Q در سری فیلم‌های جیمز باند دارد، به تازگی پروِژه جدید خود که روی شاسی‌بلند DBX اجرا شده، را معرفی کرده است. محصولی که به ادعای شرکت یکی از خاص‌ترین تولیدات آن‌ها خواهد بود و سواری منحصربه‌فردی را برای راننده فراهم می‌کند.

بخش Q پیش‌تر با تولید محدود DB11 و DBS سفارشی توانایی خود برای استفاده از فیبرکربن را نشان داده بود. به این حال به نظر می‌رسد که سطح هنری محصول جدید نسبت به مدل قبلی به مراتب بالاتر رفته است. قابلیت‌های عجیب مهندسان بخش Q را قبلاً روی کانسپت استون‌مارتین CC100 Speedster دیده بودیم. این یعنی شرکت بدون توجه به هزینه تمام شده گرافیک بصری و آپشن‌های خاصی را تعبیه می‌کند که انتظار بالاتر مشتریان را برآورده کند.

استون‌مارتین DBX سری Q

استون‌مارتین DBX به عنوان جدیدترین دستاورد Q در نمایشگاه ِژنو به صورت رسمی رونمایی خواهد شد اما پیش از آن این شانس را داشتیم که تصاویر باکیفیتی از این خودرو را مشاهده کنیم. فارغ از استفاده گسترده از فیبرکربن در سرتاسر بدنه این خودرو، نصب دو جفت رینگ زیبای 22 اینچی براق جلوه ظاهری آن را پرابهت‌تر از قبل کرده است.

کابین استون‌مارتین DBX سری Q

تغییر اصلی را می‌توان در بهینه‌سازی فضای داخلی استون‌ماریتن DBX مشاهده کرد. جایی که 280 لایه فیبر کربن طی 12 ساعت روی آن قرار گرفته است. تمام کردن طراحی داخلی این خودرو به تنهایی 90 ساعت زمان می‌برد.

بد نیست بدانید استون‌مارتین DBX دارای یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو با 542 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور است. با این خروجی می‌تواند صفر تا صد را در 4.5 ثانیه بپیماید و سپس به سرعت نهایی 292 کیلومتر برساعت برسد.

دیدگاه کاربران