کانسپتی با ویژگی‌های برتر

نمایش آینده پول‌استار

7 اسفند 1398 14:56

برند پول‌استار در حال حاضر دو محصول تولید می‌کند که بسیار ساده نامگذاری شده‌اند: 1 و 2. اکنون این شرکت سوئدی نام متفاوتی برای کانسپت جدید خود انتخاب کرده، خودرویی که قصد دارد ویژگی‌های محصولات آینده این شرکت را به نمایش بگذارد.

زبان طراحی به‌روزشده، مواد سازنده و فناوری‌های جدید را می‌توان جزء مشخصات بارز این خودرو دانست.این سدان کانسپت که Precept نام گرفته، هفته آینده و در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2020 به جهانیان معرفی خواهد شد. این فست‌بک چهاردر خوش‌استایل زبان طراحی جدید برند پول‌استار را به نمایش گذاشته و با تکیه بر سه هسته اصلی ساخته شده: عدم آلایندگی، پیشرفت و عملکرد.

این خودرو در بخش جلو به نمای SmartZone مزین شده، بخشی که در حقیقت یک قطعه شفاف بوده که جایگزین قطعه متداول جلوپنجره شده و دو حسگر رادار و یک دوربین با وضوح تصویر بالا را نیز پنهان کرده است. این قطعه با چراغ‌های LED این سدان احاطه شده است.

طراحی مینیمال را می‌توان جزء خصوصیات اصلی محصولات پول‌استار دانست که در این مدل نیز به چشم می‌خورد ولی در عین حال جزئیات زیادی نیز رعایت شده است. برای مثال می‌توان به باله‌ای در جلوی Precept اشاره کرد که در بخش فوقانی ناحیه SmartZone قرار گرفته و هوا را از بالای کاپوت عبور می‌دهد درحالی‌که در بخش عقب نوار بزرگ نورانی کل عرض بدنه را دربرگرفته و به دو باله عمودی منتهی شده است. با نگاهی به نمای جانبی خودرو نیز می‌توان دریافت که به جای آینه‌های جانبی، چند دوربین نصب شده است.

فضای کابین Precept نیز ساده و زیبا و البته در همکاری با شرکت گوگل و براساس اندروید طراحی شده است. مرکز فرماندهی این سامانه در کابین را باید نمایشگر 15 اینچی عمودی دانست که در کنار نمایشگر 12.5 اینچی مختص راننده به انجام وظیفه می‌پردازد.

سامانه هوشمند این خودرو می‌تواند مسیر چشمان راننده را دنبال کرده و در صورت نگاه طولانی مدت به نمایشگر، هشدار خواهد داد. نکته مهم دیگر را باید مواد و مصالح استفاده شده در کابین Precept دانست که برای اولین بار توسط برند پول‌استار مورد استفاده قرار گرفته که غیر از کاهش وزن کلی خودرو، تا 80 درصد از اتلاف پلاستیک نیز کاسته است.

آقای Maximilian Missoni که سرپرستی تیم طراحی شرکت پول‌استار را برعهده دارد، تناسبات طراحی Precept را بیشتر مرتبط با فناوری‌های جدید و پیشرو دانسته تا آنچه در دوران گذشته صنعت خودرو اتفاق افتاده است. وی در ادامه سخنان خود مدعی شده که در شرکت پول‌استار به فناوری به عنوان ابزاری برای حل مشکلات جامعه نگریسته شده و ضوابط طراحی محصولات این شرکت ترجمانی از همین راه حل‌هاست.

دیدگاه کاربران