همراه با تغییرات ظاهری و فنی

معرفی هیوندای i30 مدل 2021

8 اسفند 1398 10:22

پیش از شروع به کار نمایشگاه خودرو ژنو 2020، هیوندای از نسخه فیس‌لیفت شده مدل i30 در سه فرم بدنه هاچ‌بک، فست‌بک و استیشن‌واگن رونمایی کرده است.

تغییرات هیوندای i30 مدل 2021 تنها به موارد ظاهری خلاصه نشده بلکه مهندسان شرکت سازنده در زیر کاپوت نیز اصلاحاتی را انجام داده‌اند. هیوندای i30 فیس‌لیفت که ادعای رقابت با فولکس‌واگن گلف را دارد، در نمای جلو به واسطه چراغ‌های باریک LED با دیلایت‌های V شکل و جلوپنجره عریض‌تر از قبل با نقوش سه بعدی، نسبت به مدل پیشین متفاوت ظاهر شده است.

در نمای جانبی تغییر چندانی به چشم نمی‌خورد هرچند که طرح رینگ‌ها عوض شده که بسته به سفارش خریدار امکان نصب نمونه‌های 16 الی 18 اینچی وجود دارد.

در نمای عقب نیز طرح V در چراغ‌ها و البته طرح جدید سپر عقب جلب توجه می‌کند. سه رنگ جدید مشکی تیره، قرمز غروب و برنز Silky نیز به طیف رنگ‌های قابل سفارش برای بدنه این مدل افزوده شده است.

با ورود به فضای کابین هیوندای i30 جدید به جزء ورودی‌های هوا نمی‌توان تغییر محسوس دیگری را مشاهده کرد. برای صندلی‌ها می‌توان از میان هشت چیدمان چرم، پارچه یا ترکیبی از این دو، یکی را به عنوان پوشش انتخاب کرد. ضمناً دو طیف خاکستری و یک رنگ قهوه‌ای جدید نیز برای این بخش قابل سفارش است.

نمایشگر دیجیتال هفت اینچی مقابل چشمان راننده و صفحه نمایش 10.25 اینچی لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز دیگر تغییرات مهمی هستند که در کابین هیوندای i30 جدید اتفاق افتاده است.

هیوندای i30 به تجهیزات ایمنی جدید شامل دستیار ردیابی خطوط، هشدار خروج خودروی جلویی از خط، دستیار پیشگیری از برخورد در عقب و هشدار حضور عابرپیاده در نقطه کور مجهز شده است.

تغییرات هیوندای i30 مدل 2021 تنها به موارد ظاهری خلاصه نشده بلکه مهندسان شرکت سازنده در زیر کاپوت نیز اصلاحاتی را انجام داده‌اند. پیشرانه یک لیتری سه سیلندر مجهز به توربوشارژر این خودرو که 118 اسب‌بخار قدرت و 172 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند را اکنون می‌توان به همراه یک سیستم هیبرید خفیف 48 ولتی نیز سفارش داد. صرف نظر از وجود یا عدم سامانه کمکی جدید، این پیشرانه کم‌حجم به جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا نمونه جدید هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک متصل خواهد شد.

جایگزین پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ مدل قبلی، اکنون یک واحد 1.5 لیتری توربوشارژ است که 158 اسب‌بخار قدرت و 253 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به صورت استاندارد به همراه سیستم هیبرید خفیف عرضه شده و می‌توان آن را با یکی از دو جعبه‌دنده ذکر شده، سفارش داد.

در صورت تمایل مشتری، هیوندای آمادگی دارد مدل i30 را همراه با یک پیشرانه 1.6 لیتری دیزل نیز عرضه نماید که 113 اسب‌بخار قدرت داشته و بسته به جعبه‌دنده دستی یا DCT سفارش داده شده، 280 یا 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. البته یک نمونه قوی‌تر با حجم مشابه با نیروی 134 اسب‌بخار هم قابل سفارش است که باز هم بسته به جعبه‌دنده اتخاب شده، 280 یا 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نسخهN Line  از مدل‌های فست‌بک و هاچ‌بک این خودرو نیز در نسخه‌های مجهز به پیشرانه‌های قوی‌تر به فرمان و تعلیق جدید مجهز شده‌اند تا فرمان‌پذیری بهتری ارائه دهند.

انتظار می‌رود هیوندای i30 مدل 2021 در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 رونمایی شده و چند ماه بعد از آن به دست خریداران برسد.

دیدگاه کاربران