با شعاع حرکتی 650 کیلومتر

کانسپت آیرو اسپرت لانج، شاسی‌بلند برقی DS

8 اسفند 1398 11:12

همین چند روز پیش بود که DS پس ازمدت‌ها بی‌خبری، سدان پرچمدار DS9 را معرفی کرد. اکنون این برند فرانسوی یک مدل جدید را برای حضور در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 مهیا کرده است. برخلاف مدل DS9 که قطعاً وارد خط تولید می‌شود، شاسی‌بلند کوپه که آیرو اسپرت لانج (Aero Sport Lounge) نام گرفته فعلاً در حد کانسپت باقیمانده و نمایانگر اندیشه‌های DS برای خودروهای آینده این شرکت خواهد بود.

شتاب‌گیری کانسپت برقی DS در حد سوپراسپرت‌ها بوده و شعاع حرکتی آن برابر با 650 کیلومتر است.همچون سایر خودروهای برقی، در کانسپت DS هم خبری از جلوپنجره نیست. چراغ‌های جلو از LED های ماتریسی بهره‌مند شده که در کنار لوگوی DS، چهره‌ای خاص به این خودرو بخشیده است.

طول این کانسپت 5 متر و اندازه رینگ‌های آن نیز 23 اینچ بوده که با توجه به اصول آیرودینامیکی طراحی شده است. طراحی خط سقف آیرو اسپرت لانج به گونه‌ای شکل گرفته تا حس و حال یک کوپه را به این شاسی‌بلند ببخشد.

فعلاً تصویری از داخل این خودرو منتشر نشده اما شرکت سازنده ادعا کرده که به منظور ساخت خودرویی مناسب برای سفر، مفهوم فضای کابین را از نو اختراع کرده است.

در اطراف خودرو چند دوربین نصب شده تا دیگر نیازی به آینه‌های جانبی نباشد. برای هر یک از سرنشینان نیز یک نمایشگر مجزا پیش‌بینی شده است. بنابر ادعای سازنده، سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو نیز تجربه‌ای متفاوت را برای سرنشینان فراهم خواهد کرد.

نیروی محرکه آیرو اسپرت لانج از یک پیشرانه برقی تامین می‌شود که 671 اسب‌بخار قدرت دارد و می‌تواند این خودرو را ظرف تنها 2.8 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت برساند. این پیشرانه برقی از یک باتری 110 کیلووات ساعتی تغذیه می‌کند که در کف خودرو جانمایی شده و می‌تواند شعاع حرکتی برابر با 650 کیلومتر برای آیرو اسپرت لانج فراهم نماید.

همانطور که اشاره شد، DS درنظر دارد از مدل های DS9 و Aero Sport Lounge در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 رونمایی کند، رویدادی که از سوم مارس آغاز به کار خواهد کرد.

دیدگاه کاربران