مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروی برقی اروپا

ورود داچیا به دنیای برقی‌ها

13 اسفند 1398 17:30

داچیا با پرده‌برداری از کانسپت اسپرینگ (Spring) روی خط تولید خودروهای برقی قرار گرفت. اگرچه از نظر مفهومی این یک خودرو یک کانسپت است ولی در واقع داچیای فوق یک بازآفرینی از رنو City K-ZE است.

آن‌طور که ادعا شده داچیا قصد دارد مدل نهایی و تولیدی این خودرو را به عنوان مقرون به صرفه‌ترین خودروی برقی اروپا راهی بازار کند.زیرمجموعه رومانیایی رنو سعی داشته با ارائه ریزه‌کاری‌های گرافیکی سبک جدیدی از طراحی‌هایش را به نمایش بگذارد. اما با این حال جلوپنجره آن فاش می‌کند که این داچیای دوست‌داشتنی است. البته فرم خاص چراغ‌های LED جلو و عقب امضای کانسپت بودن آن را تکمیل کرده است.

شرکت اعلام کرده است که کانسپت اسپرینگ طول، عرض و ارتفاعی معادل 3.73، 1.58 و 1.48 متر دارد. با در نظر گرفتن فاصله محوری 2.43 متری‌ این خودرو می‌توان محصول جدید را کراس‌اور ریز‌اندامی در حد و اندازه‌های سوزوکی جیمنی تلقی کرد.

آن‌طور که ادعا شده داچیا قصد دارد مدل نهایی و تولیدی این خودرو را به عنوان مقرون به صرفه‌ترین خودروی برقی اروپا راهی بازار کند. ادعایی که قبل از آن می‌بایست از سد فولکس‌واگن e-UP!، سئات Mii و اشکودا Citigo عبور کند. تا این لحظه اطلاعاتی درباره ظرفیت پکیج باتری‌های این خودرو در دست نیست ولی گفته می‌شود این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند تا 200 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

داچیا اسپرینگ کانسپت

اگرچه داچیا نسبت به انتشار مشخصات فنی این خودرو بسیار محتاطانه عمل کرده است ولی از آنجایی که این خودرو شباهت بسیار نزدیکی به رنو City K-ZE دارد می‌توان پیش‌بینی‌هایی را مطرح کرد. به عنوان مثال گفته می‌شود 80 درصد ظرفیت باتری‌های این خودرو در 50 دقیقه تکمیل می‌شوند. هم‌چنین احتمال دارد که موتور برقی آن حدود 70 اسب‌بخار قدرت با 150 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند.

نکته عجیبی که این دو خودرو را از هم متمایز می‌کند، عدم انتشار تصاویر مربوط به طراحی داخلی اسپرینگ است که به نظر می‌رسد اشاره به تفاوت عمیق به طرز تفکر داچیا و رنو در این زمینه دارد.

دیدگاه کاربران