• کانسپت داچيا مانيفستو

آفرودر برقی با بدنه پلاستیکی

معرفی داچیا مانیفستو

26 شهریور 1401 11:54

با معرفی مدل کاملاً جدید مانیفستو (Manifesto) توسط داچیا، به نظر می‌رسد که این برند رومانیایی زیرمجموعه رنو، قصد دارد از هویت قبلی خود به عنوان سازنده خودروهای اقتصادی، فاصله گرفته و به عرصه‌­های جدید وارد شود.

به لطف ارتفاع زیاد بدنه و تایرهای پهن چهارفصل از نوع بی­‌باد، می­توان با اطمینان بیشتری داچیا مانیفستو را به مسیرهای بیراهه برد.هرچند این خودرو یک مدل نمایشی بوده و برنامه­‌ای برای تولید آن وجود ندارد، ولی توانسته ایده­‌های طراحان داچیا در مورد خودروهای بیراهه‌­نورد را در معرض دید قرار دهد. داچیا در نمایش مانیفستو، بر معرفی لوگوی جدید خود یعنی DC تمرکز زیادی داشته چراکه روی بخش‌های مختلف از جمله دماغه و آستانه در دیده می‌شود.

داچیا مانیفستو با الهام از شعار مشهور less is more یا «کمتر، بیشتر است» شکل گرفته و احتمالاً به همین دلیل، از درها و شیشه­ جلو و جانبی محروم مانده است.

همچون تریم‌­های اقتصادی دو محصول دیگر شرکت یعنی داچیا لوگان و داچیا ساندرو، در مانیفستو هم می‌­توان از تلفن همراه به عنوان نمایشگر مرکزی استفاده کرد. از آنجا که این خودرو برای علاقمندان طبیعتگردی طراحی شده، کابین آن قابل شستشو بوده و روکش صندلی‌ها را می­‌توان پس از جداسازی، به کیسه خواب تبدیل کرد.

کانسپت داچیا مانیفستو

غیر از سقف ماژولار با ستون‌های قابل جداسازی، باید به قابلیت انتقال انرژی از باتری داچیا مانیفستو اشاره کرد که البته امروزه در برخی از خودروهای برقی وجود دارد. حتی می­‌توان چراغ جلوی این شاسی‌­بلند را جدا نموده و به عنوان چراغ ­قوه استفاده کرد.

برخی قطعات بدنه از پلاستیک بازیافتی و داشبورد از چوب پنبه ساخته شده است، درحالی‌که به لطف ارتفاع زیاد بدنه و تایرهای پهن چهارفصل از نوع بی­‌باد، می­توان با اطمینان بیشتری داچیا مانیفستو را به مسیرهای بیراهه برد.

کانسپت داچیا مانیفستو

تولید خودرویی شبیه به مانیفستو توسط داچیا می‌­تواند اقدامی بسیار جالب باشد ولی ظاهرا این برند در کوتاه­ مدت چنین برنامه­‌ای ندارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران