کنایه کره‌ای‌ها به محصولات پورشه

کانسپت عجیب هیوندای

13 اسفند 1398 18:57

هیوندای به صورت مجازی از کانسپت جدید خود به اسم پرافسی (Prophecy) پرده‌برداری کرد. خودرویی که طراحی بدنه آن شائبه‌هایی را مبنی بر شباهتش با محصولات پورشه پدید آورده است. البته کره‌ای‌ها نظر دیگری دارند.

کانسپت جدید هیوندای علاوه بر تاکید روی ویژگی‌های لوکس‌گرایانه نیم‌نگاهی نیز به دنیای اسپرت‌ها داشته است.سال گذشته که هیوندای از کانسپت 45 رونمایی کرد، بسیاری از کارشناسان بر این باورد بودند که این کره‌ای در حال شکستن چهارچوب‌های دست و پاگیر خود است. چراکه این شرکت پس از سال‌ها فعالیت در جهت حفظ بازار عمومی و جهش بین سنت‌های مختلفی طراحی حالا به خوبی درک کرده است که برای افزایش اعتبار یک برند نیاز به شکل‌گیری یک برند دارد.

هیوندای که در نظر داشت مراسم رونمایی باشکوهی را در نمایشگاه ژنو برگزار کند با لغو این گردهمایی مجبور به رونمایی مجازی کانسپت جدید خود به اسم Prophecy شد. خودرویی که به ادعای شرکت یک فرم فوق‌العاده از مفهوم خودرو است.

کانسپت عجیب هیوندای پرافسی

امسال فلسفه مدرن طراحی‌های شرکت یک مرحله پیشرفت کرده است و چراغ‌های جلو با نیم‌نگاهی به مدل‌های موفق قبلی کاملاً مدرن و آینده‌نگر شکل گرفته‌اند. هیوندای می‌گوید به زودی قصد دارد فناوری چراغ‌های پیکسلی را روی محصولات متعارف خود نیز اجرایی کند.

این محصول علاوه بر تاکید روی ویژگی‌های لوکس‌گرایانه نیم‌نگاهی نیز به دنیای اسپرت‌ها داشته است. این تلفیق جذاب را به خوبی می‌توان در طراحی خاص بدنه آن هم مشاهده کرد. جایی که خودرو با شیبی ناگهانی به سمت عقب کشیده می‌شود و حالتی منحنی‌وار به خود می‌گیرد. به نظر می‌رسد که هدف از این سبک خاص استفاده هرچه بیشتر از سطوح بکر و بهره‌گیری از حجم خالص و البته هماهنگی در اصول زیبایی‌شناختی بوده است.

کانسپت عجیب هیوندای پرافسی

سانگ‌یوپ لی مدیر مرکز طراحی هیوندای می‌گوید ما نماد مدرنی از استانداردهای خودروهای برقی را پدید آورده‌ایم. اتفاقی که چشم‌انداز طراحی آینده هیوندا‌ی را وسیع‌تر کرده است. این یک آینده‌نگری خوشبینانه است. هدف ما ایجاد ارتباط عاطفی بین انسان و خودرو بوده است.

دیدگاه کاربران