• کانسپت هيونداي NPX1
  • معرفي هيونداي NPX1
  • معرفي هيونداي NPX1
  • معرفي هيونداي NPX1
  • معرفي هيونداي NPX1
  • معرفي هيونداي NPX1
  • کانسپت هيونداي NPX1

چهره‌ای خشن از آیونیک 5 N

معرفی هیوندای NPX1

23 دی 1402 19:06

با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه خودرو توکیو 2024 در ژاپن، شرکت‌های خودروسازی نیز خود را برای حضور در این رویداد مهم آماده می‌کنند.

در سال‌های گذشته از خودروهای برقی به عنوان نمونه­‌های بدون هیجان رانندگی یاد می­‌شد همان‌طور که در سال‌های دورتر، خودروهای کره‌­ای نیز به کسل‌کنندگی متهم بودند. حالا با ارائه قطعات پرفورمنس توسط هیوندای برای آیونیک 5 N، می‌­توان اطمینان داشت که هیچ‌کدام از جملات بالا، دیگر صحت ندارد.

شرکت هیوندای از چند سال پیش و با ارائه سری N، تصمیم به عرضه نسخه تقویت شده از محصولات خود گرفت. قطعات پرفورمنس هم از مدتی قبل برای مدل‌های مجهز به پیشرانه درونسوز عرضه شده، اما این نخستین بار است که یک خودروی برقی هم با این قطعات همراه می‌­شود.

کانسپت هیوندای NPX1

این نمونه خاص از هیوندای آیونیک 5 N که برای نمایش در توکیو اتوسالن 2024 تدارک دیده شده، فعلا با نام NPX1 شناخته می‌­شود.

از ویژگی‌های قابل توجه هیوندای NPX1 می­‌توان به زیرسپری و باله عقب فیبرکربن اشاره کرد. دیفیوزر بزرگ، رکاب‌های جانبی عریض و البته رینگ‌های سبک وزن از جنس ترکیب آلیاژ و کربن، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودروی برقی خشن به شمار می‌­آید.

کاهش ارتفاع به علت تغییر در کمک­‌فنرها و نصب کالیپرهای ترمز با قدرت بیشتر، تغییرات ظاهری هیوندای NPX1 را تکمیل می‌­کند.

هرچند تصویری از فضای کابین هیوندای NPX1 در اختیار نداریم، ولی شرکت سازنده از نصب صندلی‌های اسپرت و همچنین به کارگیری روکش آلکانترا در کابین این خودرو خبر داده است.

کانسپت هیوندای NPX1

هیوندای NPX1 به عنوان یک خودروی کانسپت معرفی شده اما فاصله چندانی هم با جهان واقعیت ندارد چراکه براساس اعلام هیوندای، مشتریان می­‌توانند قطعات موجود در این مدل را از اواخر سال جاری برای آیونیک 5 N سفارش دهند.

ظاهرا این رویه ادامه­‌دار خواهد بود و هیوندای قصد دارد قطعات پرفورمنس N را برای سایر محصولات خود با نشان N ارائه کند.

جدیدترین اخبار خودرو را دار باما بخوانید.

دیدگاه کاربران