پیشرفته‌ترین پیشرانه 12 سیلندر بنتلی

پیشرانه بنتلی بکلار نهایی شد

4 اسفند 1399 15:47

اگر شما یکی از 12 فرد ثروتمندی باشید که منتظر عرضه بنتلی بکلار - Bacalar - خود هستند، خوشحال خواهید شد اگر بدانید بخش دیگری از این فوق لوکس-فوق اسپرت 1.9 میلیون دلاری تکمیل شده است.

برتری پیشرانه جدید این است که در قیاس با پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر Wشکل دو توربوی بنتایگا مدل 2016 معادل 27 درصد قدرت و 38 درصد گشتاور بیشتر فراهم می‌کند.بنتلی می‌گوید تست‌های سه‌گانه پیشرانه 12 سیلندر W شکل بکلار را با موفقیت به پایان رسانده است. این پیشرانه W12 جدید پیشرفته‌ترین پیشرانه 12 سیلندر تاریخ است.

همانطور که می‌دانید آخرین پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر Wشکل دو توربوی بنتلی می‌توانست 650 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اما برتری پکیج جدید این است در قیاس با بنتلی بنتایگا مدل 2016 معادل 27 درصد قدرت و 38 درصد گشتاور بیشتر فراهم می‌کند. خبر خوب اینجاست که بکلار 28 درصد نیز آلایندگی کمتری دارد.

بنتلی هر بلوک پیشرانه W12 را تحت شدیدترین و دقیق‌ترین آزمایش‌ها قرار می‌دهد تا بتواند نتایج آن را در سه دسته اصلی طبقه‌بندی کند. بخش اول آزمایش نشت، بررسی مکانیزم سوخت‌رسانی و تست جریان آب و روغن است.

پیشرانه 12 سیلندر بنلی

آزمایش دوم پیشرفته‌ترین در نوع خودش است و Cold Test نام دارد. بنتلی در این مرحله طی یک چرخه 15 دقیقه‌ای 600 ویژگی منحصربه‌فرد پیشرانه را اندازه‌گیری می‌کند. این کار با سرعت بسیار کم 120 دور در دقیقه انجام می‌شود و اجازه می‌دهد جزئیات دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و هرگونه مغایرت احتمالی مشخص شود.

سومین و آخرین آزمون Hot Test نام دارد که مجموعه تکمیل‌شده بلوک پیشرانه را بعد از نصب قطعات بررسی می‌کند و بعد از شبیه‌سازی، در دنیای واقعی آن را روی بکلار تعبیه می‌کند. نکته قابل توجه این است که بنتلی در کارخانه Crewe خود از سال 2002 تا کنون بیش از 100 هزار پیشرانه 12 سیلندر Wشکل را با دست ساخته است. هر پیشرانه از زیر دست 45 مهندس عبور می‌کند و ساخت آن‌ها بیش از 6 ساعت و نیم طول خواهد کشید.

تست های پیشرانه 12 سیلندر

نیروی این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو برابر با 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 322 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

طراحی بدنه بنتلی بکلار

بنتلی بکلار توسط بخش خودروهای سفارشی بنتلی یعنی مولینر طراحی شده است.  فرم ظاهری آن که کمیاب‌ترین بنتلی دو در مدرن لقب گرفته، برگرفته از کانسپت EXP100 GT است. لازم به ذکر است که تنها عامل مشترک میان این خودرو با کانتیننتال دستگیره درهای این دو خودرو بوده و سایر قطعات ظاهری به صورت انحصاری برای بکلار طراحی شده‌اند.

طراحی بدنه بنتلی بکلار

عرض این خودرو نسبت به کانتیننتال GT بیست میلی‌متر بیشتر بوده و رینگ‌های آن نیز با ابعاد 22 اینچی و به صورت سه رنگ انتخاب شده است. در بخش پایینی نمای عقب، نوشته Bacalar به چشم می‌خورد درحالیکه در قسمت بالاتر نشان Flying B نصب شده است.

طراحی و امکانات کابین بنتلی بکلار

طراحی فضای کابین را می‌توان به عنوان نقطه تمایز بنتلی بکلار به شمار آورد. بر روی داشبورد می‌توان قطعه‌ای از چوب بسیار کمیاب Riverwood را مشاهده کرد که از درختان 5 هزار ساله کشف شده در کف رودخانه‌ها و دریاچه‌های منطقه East Anglia در انگلستان به دست آمده است.

کابین بنتلی مولینار 12 سیلندر

در پشتی صندلی‌ها و بخش کناری پشت سری‌ها پوشش چوب طبیعی به چشم می‌خورد درحالی‌که پوشش کف خودرو نیز از نوعی پشم باکیفیت ساخته شده است. در این خودرو همچنین مجموعه‌ای از چمدان با روکش هماهنگ با پوشش صندلی‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

برنامه عرضه و قیمت بنتلی بکلار

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بنتلی بکلار تنها در تیراژ 12 دستگاه و آن هم با قیمت 1.91 میلیون دلار ساخته خواهد شد. بد نیست بدانید تمام این خودروها از قبل به فروش رسیده‌اند.

دیدگاه کاربران