استیشن خانوادگی با 720 اسب‌بخار قدرت

آئودی RS6 آوانت با تیونینگ خاص منصوری

17 اسفند 1398 13:11

در رونمایی‌های مجازی امسال، منصوری حسابی دست پر آمده بود. بعد از پروژه ملایمی که روی بنتلی کانتیننتال جی‌تی روباز اجرا کرد حالا نوبت به یک پروژه سنگین روی آئودی RS6 رسیده است.

اعداد و ارقامی که منصوری پس از تیونینگ پیشرانه آئوی RS6 آوانت به آن دست یافته شامل 720 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور است.دستاورد جدید این تیونر ایرانی‌الاصل یک بهینه‌سازی عمیق روی نسخه استیشن آئودی RS6 یا همان ویرایش Avant بوده است. منصوری که برنامه داشت غرفه امسال خود در نمایشگاه ژنو را پربار کند، مجبور است مانند دیگر پروژه‌اش، آئودی جدید را نیز به صورت مجازی پرده‌برداری کند.

پروژه جدید منصوری به وضوح معلوم است از یک بادی‌کیت کاملاً جدید و جسور فیبر کربنی استفاده می‌کند. این عادت همیشگی منصوری است که برای افزایش آیرودینامیک محصولات موردنظر خود به جای بهره‌گیری از المان‌های ساده، یک راست سراغ اغراق در جزئیات می‌رود. جلوپنجره چند تکه، رکاب‌های برآمده، هواکش‌های روی کاپوت و یک بال عقب سقفی کوچک در کنار سیستم تعلیق بسیار خوابیده آن، آئودی جدید را فوق‌العاده دیدنی کرده است.

در قسمت عقب شاهد آن هستیم که سیستم اگزوز به کلی دستخوش تغییر شده و نمونه جدید استیل دوبل در هر دو طرف به تنفس بهتر پیشرانه کمک کرده است. ظاهر جسور و دلهره‌آور این آئودی را رینگ‌های 22 اینچی با تایرهای مسابقه‌ای تکمیل کرده است.

آئودی RS6 آوانت با تیونینگ خاص منصوری

خودروهای کلاس استیشن‌واگن اغلب به دلیل طراحی خاص بدنه و طبیعتاً فضای بیشتر قسمت بار آن، از سوی خانواده‌ها با استقبال بالاتری روبرو می‌شوند. حالا تصور کنید یکی از اسپرت‌ترین خودروهای خانوادگی آئودی به اتاق عمل منصوری رفته است. ماحصل این رفت و آمد یک خروجی ترسناک است.

در نظر داشته باشید پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربو این خودرو در حالت عادی می‌تواند 590 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اعداد و ارقامی که منصوری به آن دست یافته شامل 720 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور است. این یعنی پیمودن شتاب صفر تا صد در 3.2 ثانیه. در حالی که رکورد قبلی 3.6 ثانیه بود. البته سرعت نهایی هم‌چنان عدد 305 کیلومتر برساعت را نشان می‌دهد.

دیدگاه کاربران