برای سواری در مسیرهای سخت غرب وحشی

روف رودئو، کانسپتی براساس پورشه 911

21 اسفند 1398 10:31

کانسپت روف رودئو (Ruf Rodeo) را میتوان به جرات یادآور نمونه‌های کلاسیک پورشه 911 سافاری دانست که برای شرکت در مسابقات رالی آماده می‌شدند.

این خودرو به لبه گلگیرهای عریض و قطعات اضافی مجهز شده که چهره‌ای خشن برای رودئو فراهم کرده و این خودرو را برای سفرهای ماجراجویانه آماده ساخته است.رودئو نیز همچون بسیاری خودروهای جدید دیگر قرار بود در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 معرفی شود اما لغو این رویداد مهم خودرویی، برنامه رونمایی از این مدل را نیز برهم زد.

روف فعلاً درباره مشخصات فنی این کانسپت سخنی به میان نیاورده اما می‌توان حدس زد که نسخه تنفس طبیعی یا توربو از پیشرانه‌های شش سیلندر پورشه روی این مدل نصب شود. لازم به‌ذکر است ارتفاع سیستم تعلیق رودئو افزایش پیدا کرده و به سامانه چهارچرخ محرک و تایرهای چهار فصل نیز مجهز شده تا کاملاً برای پیمودن مسیرهای بیراهه آمادگی داشته باشد.

این خودرو به لبه گلگیرهای عریض و قطعات اضافی مجهز شده که چهره‌ای خشن برای رودئو فراهم کرده و این خودرو را برای سفرهای ماجراجویانه آماده ساخته است. روف رودئو از ساختار مونوکوک فیبرکربنی بهره می‌برد. البته برای تامین امنیت بیشتر سرنشینان، میله‌های محافظ نیز در کابین این خودرو نصب شده است.

کانسپت روف رودئو براساس پورشه 911

همان‌طور که اشاره شد، چراغ‌های مه‌شکن مدور که روی کاپوت خودرو نصب شده کاملاً یادآور نسخه رالی پورشه 911 است. ریل سقفی که به چراغ‌های LED مزین شده نیز فضای بیشتری برای حمل اشیا در طول سفر فراهم می‌کند. بیلچه کوچکی که در عقب نصب شده نیز هرچند خیلی کاربردی به نظر نمی‌رسد اما در کل ظاهر خوبی دارد.

شرکت روف تنها یک تصویر از فضای کابین این خودرو منتشر کرده که طرح پوشش این فضا را نمایش می‌دهد، طرحی که از نقش و نگار لباس‌های بومیان آمریکا الهام گرفته است. در تصویر دیگری یک جفت چکمه زنانه به چشم می‌خورد که نشان رودئو را بر خود دارند.

هرچند رودئو فعلاً به عنوان یک کانسپت معرفی شده اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مدتی دیگر با قیمتی نه چندان بالا برای فروش عرضه شود.

دیدگاه کاربران