مصرف سوخت 4 لیتری برای هاچ‌بک کوچک ایتالیایی

معرفی نسخه هیبریدی لانچیا اپسیلون

21 اسفند 1398 11:41

برند لانچیا با وجود سابقه درخشانی که در تاریخ صنعت خودرو دارد، این روزها تنها با یک مدل به حیات خود ادامه می‌دهد.

نسخه جدید از اپسیلون که با نام رسمی Hybrid EcoChic معرفی شده، براساس استاندارد NEDC مصرف سوختی برابر با 4 الی 4.1 لیتر در صد کیلومتر دارد.مدل مذکور که در رده خودروهای سوپرمینی قرار می‌گیرد، اپسیلون نام داشته و از لحاظ فنی بسیار به دو محصول کوچک فیات یعنی مدل‌های 500 و پاندا نزدیک است.

تفاوت ظاهری اپسیلون هیبرید 2020 با مدل معمولی این خودرو به نشان Hybrid نصب شده روی در صندوق و صفحه پشت آمپر خودرو محدود میشود.

این خودرو که در چند بازار محدود به فروش می‌رسد، قرار است در سال 2020 به سیستم هیبرید خفیف مجهز شود. این مجموعه شامل پیشرانه یک لیتری سه سیلندر بنزین‌سوز به قدرت 69 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 92 نیوتن‌متر، یک مولد برقی 12 ولتی به همراه باتری لیتیوم-یون خواهد بود.

احتمالاً این آرایش فنی به نظر شما آشنا می‌رسد، چراکه پیش از این شاهد نصب همین مجموعه فنی در مدل‌های هیبرید فیات 500 و پاندا به جای پیشرانه 1.2 لیتری قبلی بوده‌ایم.

موتور کمکی برقی نیروی خود را از بازیابی انرژی تلف شده در فرآیند کاهش سرعت و ترمزگیری به دست آورده و سپس آن را به باتری ارسال می‌کند. برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف سوخت، سامانه توقف/حرکت نیز برای پیشرانه این خودرو تدارک دیده شده تا در هنگام توقف‌های طولانی پیشرانه بنزین‌سوز از مدار خارج شود.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت اپسیلون 14.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 163 کیلومتر برساعت است. این نسخه جدید از اپسیلون که با نام رسمی Hybrid EcoChic معرفی شده، براساس استاندارد NEDC مصرف سوختی برابر با 4 الی 4.1 لیتر در صد کیلومتر دارد.

قیمت این خودرو که همچنان با پیشرانه‌های 1.2 لیتری دوگانه‌سوز (بنزین و LPG) و 0.9 لیتری دیزل نیز عرضه می‌شود، بسته به مدل انتخابی بین 16,314 تا 17,578 دلار تعیین شده است.

دیدگاه کاربران