مجهز به قوی‌ترین پیشرانه دو سیلندر ب‌ام‌و

ب‌ام‌و R18، موتورسیکلتی جدید با چهره‌ای خاطره‌انگیز

17 فروردین 1399 14:21

بخش موتورسیکلت‌سازی شرکت ب‌ام‌و اقدام به معرفی مدل جدید R18 کرده که در رده موتورهای کروزر جای می‌گیرد.

نیروی محرکه موتورسیکلت ب‌ام‌و R18 از پیشرانه جدید دو سیلندر 1.8 لیتری تامین می‌شود که 90 اسب‌بخار قدرت و 158 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.ظاهر کلی این موتورسیکلت را می‌توان الهام گرفته از مدل R5 دانست. بد نیست بدانید که امکان سفارش این موتورسیکلت با نوارهای مشابه مدل عرضه شده در سال 1936 نیز وجود دارد. در کنار ظاهری مشابه با مدل‌های قدیمی، برخی جزئیات مدرن نیز در این موتورسیکلت بکار گرفته شده که از میان آن‌ها باید به چراغ‌های LED و نشان‌دهنده دیجیتال اشاره کرد. کالیپر ترمزهای چهار پیستونه به همراه دیسک‌های ترمز نیز از میان چرخ‌های ب‌ام‌و R18 قابل مشاهده هستند.

افرادی که به خرید محصولات سفارشی علاقمند هستند می‌توانند نسخه First Editionاز ب‌ام‌و R18 را سفارش دهند که به واسطه استفاده بیشتر از رنگ مشکی در نمای ظاهری، شباهت بیشتری به مدل‌های کلاسیک داشته و از رنگ مشکی، قطعات کروم، نشان ویژه روی بخش نشیمن‌گاه و پلاک‌های First Edition روی بدنه بهره‌مند شده است.

ب‌ام‌و R18، موتورسیکلتی جدید با چهره‌ای خاطره‌انگیز

براساس اعلام مسئولان ب‌ام‌و، فریم عقبی این موتورسیکلت و برخی قطعات آن را می‌توان به راحتی جدا کرد که این مورد می‌تواند به مذاق افرادی که خواهان ایجاد تغییر در موتورسیکلت خود باشند، بسیار خوش آید. اکنون که صحبت از شخصی سازی شد، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که BMW Motorrad طیف وسیعی از لوازم جانبی را برای این موتورسیکلت آماده کرده است. در هنگام معرفی، دو مجموعه از لوازم آلومینیومی که در همکاری مشترک با Roland Sands Design طراحی شده، قابل سفارش خواهد بود. غیر از این، صندلی‌های ساخت Mustang Seats و سیستم اگزوز تولید شده توسط Vance & Hines نیز جزء سایر اقلام قابل سفارش به شمار می‌آید.

پیشرانه موتورسیکلت ب‌ام‌و R18

نیروی محرکه موتورسیکلت ب‌ام‌و R18 از پیشرانه جدید دو سیلندر 1.8 لیتری تامین شده که 90 اسب‌بخار قدرت و 158 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و از سوی شرکت سازنده Big Boxer لقب گرفته است. این لقب به نظر برازنده می‌رسد چراکه این پیشرانه جدید، قوی‌ترین نمونه دو سیلندر از نوع باکسر بوده که شرکت ب‌ام‌و در طول سال‌های فعالیت خود تولید کرده است.

فلسفه گذشته‌گرای ساخت این موتورسیکلت تنها به ظاهر آن محدود نشده بلکه در طراحی هدایتگر و همچنین ساختار و نحوه عملکرد سیستم تعلیق نیز از مدل‌های قدیمی الهام گرفته شده است. از سوی دیگر فناوری‌های جدیدی همچون سیستم کنترل پایداری خودکار، کنترل شروع حرکت در سربالایی، دستیار حرکت به سمت عقب و همچنین امکان انتخاب سه حالت Rain (زمین خیس)، Roll و Rock (زمین ناهموار) برای راندن نیز در این موتورسیکلت پیش‌بینی شده است.

مشتریان ساکن ایالات متحده از هم‌اکنون می‌توانند این موتورسیکلت را با قیمت پایه 17,495 دلار سفارش دهند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : rideapart.com

دیدگاه کاربران