موتورسیکلتی قدرتمند با پیشرانه دوکاتی

ویروس ایتالیایی، خطری جدید برای سوپربایک‌ها

22 فروردین 1399 12:22

موتورسیکلت‌های سریع و توانمند که معمولاً با لقب Superbike شناخته می‌شوند، همواره در مرکز توجه علاقمندان به وسایل دوچرخ قرار داشته‌اند. اکنون Vyrus Alyen 988 به عنوان عضوی جدید به باشگاه موتورسیکلت‌های نیرومند وارد شده و می‌تواند رقبا را به چالش بکشد.

نیروی محرکه این موتورسیکلت قدرتمند از پیشرانه ساخت دوکاتی تامین خواهد شد، نیروگاهی با 202 اسب‌بخار قدرت.هنوز قیمت و زمان دقیق ورود Alyen 988 به بازار مشخص نشده اما با توجه به اینکه شرکت کوچک ایتالیایی Vyrus که در ساخت موتورسیکلت‌های دست ساز تخصص دارد، قیمتی در حدود 90 هزار دلار برای محصولات قبلی خود تعیین نموده، انتظار می‌رود این محصول جدید هم در همان حدود ارزش‌گذاری شود.

طرح بدنه Alyen 988 با خطوط زاویه‌دار شکل گرفته و از قطعات فیبرکربن خالص ساخته شده است. رینگ‌های 17 اینچی آن که با تایرهای 120/70 و 200/60 در جلو و عقب پوشانده شده نیز از جنس فیبرکربن بوده درحالی‌که فرم دوبل از فلز منیزیم ساخته شده است. نیروی مورد نیاز برای متوقف کردن این موتورسیکلت قدرتمند از ترمزهای GP4 ساخت برمبو تامین می‌شود.

خروجی‌های اگزوز اسپرت Alyen 988 نمای ظاهری آن را تکمیل کرده و سیستم تعلیق آن با طراحی ویژه، به این موتورسیکلت قدرتمند امکان می‌دهد در پیچ‌ها پایداری بیشتری داشته باشد. البته لازم بذکر است که بسیاری علاقمندان معتقد هستند این سیستم تعلیق علیرغم قابلیت‌های مناسب، باعث افزایش شعاع گردش Alyen 988 خواهد شد.

ویروس آلین 988 سوپربایک ایتالیایی

نیروی محرکه این موتورسیکلت قدرتمند از پیشرانه ساخت دوکاتی تامین خواهد شد، نیروگاهی که با آرایش L-twin طراحی شده و از 1285 سی‌سی حجم، قدرتی برابر با 202 اسب‌بخار در 10,500 دور بر دقیقه تولید می‌کند. این پیشرانه به وسیله آب خنک شده و نیرویش را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته کلاچ خیس به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. فاصله میان محورهای Alyen 988 برابر با 1575 میلی‌متر و حجم مخزن سوخت آن 11 لیتر خواهد بود.

صرف نظر از مسائل مالی، می‌توان به جرات ادعا کرد که با توجه به طراحی و مشخصات فنی Vyrus Alyen 988 ، اکنون محصولاتی همچون سوزوکی هایابوسا و کاوازاکی نینجا با رقیبی جدی روبرو شده‌اند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

دیدگاه کاربران