محصول خاص و جدید دوکاتی

معرفی سوپرلجرا V4

21 بهمن 1398 11:43

با سوپرلجرا V4 آشنا شوید؛ موتورسیکلت جدیدی که توسط شرکت باسابقه و مشهور دوکاتی معرفی شده و قرار است تنها در تیراژ 500 دستگاه ساخته شود. این محصول را می‌توان به عنوان یکی از قابل توجه‌ترین‌ها در میان انواع مشابه قلمداد کرد.

سوپرلجرا V4 در حالت استاندارد تنها 159 کیلوگرم وزن داشته که در صورت تجهیز به کیت Racing این رقم به 152.2 کیلوگرم کاهش می‌یابد. این رقم باعث می‌شود به بهترین نسبت میان وزن و قدرت در میان تمام موتورسیکلت‌های خیابانی دست یابد.نیروی محرکه Superleggera V4 از پیشرانه‌ایV-four به حجم 998 سی‌سی تامین می‌شود که در مدل مسابقه‌ای 231 و در مدل خیابانی 220 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. صدای این پیشرانه از طریق سیستم اگزوز Akrapovic به گوش عابران خواهد رسید.

اما پیشرانه قدرتمند تنها مشخصه مهم این موتورسیکلت جدید نیست چراکه سوپرلجرا V4 اولین موتورسیکلت جهان بوده که اجزای شکل‌دهنده ساختار آن از فیبرکربن تولید شده است.

فرم عقب این موتورسیکلت نیز به گونه‌ای مطابق با ضوابط آیرودینامیک طراحی شده که در هنگام حرکت با سرعت 270 کیلومتر برساعت، نیروی رو به پایین برابر با 50 کیلوگرم ایجاد نماید. این امر به افزایش پایداری در سرعت‌های زیاد و همچنین جلوگیری از لیز خوردن چرخ‌های جلو در هنگام ترمزگیری شدید منجر می‌شود.

دوکاتی سوپرلجرا V4

غیر از این‌ها باید به نقش باله عقب در افزایش پایداری در هنگام ترمزگیری اشاره کرد، عملی که به یاری ترمزهای ساخت برمبو انجام خواهد شد.

سوپرلجرا V4 در حالت استاندارد تنها 159 کیلوگرم وزن داشته که در صورت تجهیز به کیت Racing این رقم به 152.2 کیلوگرم کاهش می‌یابد. این رقم باعث می‌شود محصول جدید سازنده ایتالیایی به بهترین نسبت میان وزن و قدرت در میان تمام موتورسیکلت‌های خیابانی دست یابد.

دوکاتی سوپرلجرا V4

سیستم تعلیق سوپرلجرا V4 به کمک‌فنرهای تیتانیوم و سوپاپ‌های GP مجهز شده که باعث بهبود واکنش این سامانه در هنگام اعمال فشار می‌شود. در رادیاتور از آلومینیوم ماشین‌کاری شده بهره برده‌اند و روی کلید هرکدام از نمونه‌های این موتورسیکلت، شماره شاسی آن به چشم می‌خورد.

دوکاتی درنظر دارد تنها 500 نمونه از این موتورسیکلت استثنایی را از ماه ژوئن 2020 به بعد به مشتریان تحویل دهد.

دیدگاه کاربران