شاسی‌بلندی برای بازار ژاپن

معرفی تویوتا هریر مدل 2021

26 فروردین 1399 11:00

آخرین باری که شاهد معرفی نسخه‌ای جدید از تویوتا هریر (Harrier) بودیم به سال 2014 یعنی تقریباً شش سال پیش بازمی‌گردد. با توجه به لزوم معرفی نسل جدید این خودرو، تویوتا اعلام کرده که نسل جدید این مدل شاسی‌بلند را در ماه ژوئن سال جاری به بازار ژاپن وارد خواهد کرد.

تویوتا هریر مدل 2021 براساس پلتفرم TNGA-K ساخته شده که با نسل جدید تویوتا راوفور مشترک است.پیش از این در برخی خبرها اعلام شده بود که نسل جدید تویوتا هریر در حقیقت نسخه تغییر نشان داده شده از نسل چهارم لکسوس RX بوده که در برخی موارد تغییراتی را به خود دیده اما اکنون معلوم شده که این خبر واقعیت نداشته به این دلیل که نسل آخر لکسوس RX بر روی پتلفرم K تویوتا ساخته شده درحالی‌که تویوتا هریر مدل 2021 براساس پلتفرم TNGA-K ساخته شده که با نسل جدید تویوتا راوفور مشترک است.

این مدل جدید در دو نسخه با پیشرانه‌های متفاوت عرضه خواهد شد. اولین نسخه مدل هیبرید مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری است که بسته به آرایش فنی، از یک یا دو موتور الکتریکی نیروی کمکی دریافت می‌کند. در نسخه دیفرانسیل جلو مجموع قدرت پیشرانه برابر با 218 اسب‌بخار خواهد بود درحالی‌که در مدل AWD این رقم با کمی افزایش به 222 اسب‌بخار می‌رسد.

تویوتا هریر مدل 2021

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده متغیر پیوسته برقی به چرخ ها منتقل می‌شود.

اما در نسخه‌ای که به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری بنزین‌سوز مجهز شده، قدرت پیشرانه برابر با 171 اسب‌بخار در 6600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور نیز 207 نیوتن‌متر در 4800 دور در دقیقه خواهد بود که از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این مدل را نیز می‌توان به صورت دو یا چهار چرخ محرک سفارش داد.

نسل جدید تویوتا هریر به چندین سامانه ایمنی و دستیار راننده نیز مجهز شده که شامل سامانه دستیار پیشگیری از برخورد با عابرپیاده و دوچرخه‌سواران بوده که البته مورد دوم را تنها در طول روز تشخیص خواهد داد. تویوتا همچنین با افتخار اعلام کرده که هریر اولین محصول این برند خواهد بود که به آینه دیجیتال داخل کابین مجهز می‌شود.

تویوتا هریر مدل 2021

خریداران امکان انتخاب هفت رنگ مختلف برای بدنه این خودرو را خواهند داشت ضمن این‌که رینگ‌های 19 اینچی به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

خودروساز ژاپنی وعده داده که شاسی‌بلند جدید را حوالی ماه ژوئن 2020 در ژاپن عرضه نماید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران