خودروهای خاص برای جشن تولد 100 سالگی

دو قلوهای ونتیج زاگاتو؛ شاهکاری هنری

15 آذر 1399 16:30

اولین جفت از دوقلوهای سفارشی استون‌مارتین به عنوان نمونه اولیه از این سری سفارشی رونمایی شده است. قرار است این خودروها با نام کامل V12 Zagato Heritage by R-Reforged به یکی از خریداران وفادار زاگاتو تحویل داده شود.

بدنه این دو خودروی دست‌ساز که به مناسبت 100 سالگی زاگاتو عرضه خواهند شد، با الهام از ونتیج زاگاتو V12 شکل گرفته که در سال 2011 معرفی شد این خودروی جدید که براساس مدل قدیمی و البته 12 سیلندر ونتیج شکل گرفته، در دو فرم کوپه و اسپیدستر ساخته شده و به صورت مجموعه دوتایی به مشتریان عرضه خواهد شد. در ساخت قطعات بدنه این خودروهای جدید از فیبرکربن استفاده شده و نشان طلایی Z نیز به منظور یادآوری یک قرن فعالیت درخشان شرکت زاگاتو روی آن‌ها نصب شده است.

تغییر مهم دیگر را باید در زیر کاپوت این خودرو جستجوها کرد، جایی که پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی 5.9 لیتری ونتیج ارتقا یافته و 600 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که به ترتیب 75 و 37 واحد بیشتر از نیروی نسخه‌های استاندارد و S استون‌مارتین ونتیج خواهد بود.

دو قلوهای استون مارتین ونتیج زاگاتو

علاوه‌براین باید به قطعات آیرودینامیک بدنه و جزئیات سفارشی در فضای داخلی هم اشاره کرد که شامل کاهش 10 میلیمتری ارتفاع دوقلوهای زاگاتو 10 نسبت به نسخه استاندارد، رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای میشلین پایلوت اسپرت 4S، باله فعال عقب، چرم بسیار باکیفیت و جزئیات سفارشی کابین می­‌شود.

شیشه جلوی مدل اسپیدستر هم به دلیل الزامات فنی، طرحی کشیده‌تر و زاویه‌دار تر نسبت به شیشه استاندارد این خودرو دارد.

آقای آندره زاگاتو با اشاره به ساخت بیش از 450 مدل خودرو از آغاز بکار این شرکت تاکنون، دلیل انتخاب استون‌مارتین برای بزرگداشت یک قرن فعالیت را سابقه همکاری با این شرکت در طول بیش از 50 سال گذشته دانسته است.

زاگاتو که به همراه همسرش شرکت را مدیریت کرده و علاوه بر آن سرپرست بخش هنری را نیز برعهده دارد، درباره منبع الهام ایده استفاده از رنگ‌های طلایی و پلاتینی بر روی بدنه این خودروها توضیح داده است. وی طلایی را نشانه‌ای از خلوص و تشخص و پلاتین را به عنوان ماده‌ای مقاوم در برابر خوردگی با قابلیت پالایندگی معرفی کرده که به عقیده مدیر زاگاتو تمام این صفات را می‌توان به شرکت زاگاتو نیز نسبت داد.

قرار است این دو خودرو تا شروع سال جدید در نمایندگی استون‌مارتین واقع در سنت گالن سوئیس به معرض نمایش درآیند. تیراژ تولید این خودروهای خاص به 19 دستگاه محدود شده تا خریداران از خاص بودن خودروهای خود مطمئن باشند.

دیدگاه کاربران