درگ با هیولای برقی فورد

معرفی موستانگ کبری جت 1400

5 اردیبهشت 1399 12:22

طرفداران پروپاقرص شرکت فورد احتمالاً مدل کبری جت (Cobra Jet) را به یاد می‌آورند. تاریخچه این نام به دهه 60 میلادی بازمی‌گردد که نمونه‌های موستانگ به پیشرانه کبری جت مجهز شده بودند. در سال‌های اخیر امکان خرید مستقیم این خودروهای مخصوص مسابقه درگ 400 متر از شرکت فورد فراهم شده است.

قدرت 1400 اسب‌بخاری موستانگ کبری جت از پیشرانه کاملاً برقی حاصل شده است. اکنون قرار است نمونه مدرن Cobra Jet توسط فورد به علاقمندان عرضه شود. فورد درباره رقم دقیق نیروی حاصل از پیشرانه سخنی به میان نیاورده اما رقم 1400 که در نام این مدل جدید یعنی Cobra Jet 1400 حضور دارد، این راز را افشا می‌کند.

قدرت 1400 اسب بخاری پیشرانه این مدل قرار نیست از پیشرانه هشت سیلندر Coyote یا نسخه‌ای تقویت شده از پیشرانه شلبی GT500 حاصل شود بلکه نیروی محرکه این خودروی آزمایشی از پیشرانه کاملاً برقی حاصل شده است. بنابر اعلام فورد، این خودروی برقی از نمونه‌های فعلی موستانگ کبری جت سریع‌تر خواهد بود، خودروهایی که پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری سوپرشارژ در سینه دارند.

پیشرانه برقی  موستانگ کبری جت 1400

آقای Mark Rushbrook که مدیریت بخش جهانی خودروهای اسپرت فورد را برعهده دارد، پروژه ساخت این مدل را بسیار چالش‌برانگیز و در عین حال دلپذیر دانسته چراکه پروژه Cobra Jet 1400 فرصتی برای توسعه پیشرانه برقی برای خودروهای مسابقه‌ای بوده که به اعتقاد ایشان می‌تواند هموارکننده راهی برای خودروهای آینده تیم خودروهای اسپرت فورد باشد.

جزئیات پیشرانه، باتری یا سایر بخش‌های فنی این خودروی منحصربفرد همچنان اعلام نشده با این حال می‌توان حدس زد که حداکثر گشتاوری که در اختیار این موستانگ قدرتمند قرار گرفته رقمی بیش از 1491 نیوتن‌متر باشد که به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد. فورد وعده داده که Cobra Jet 1400 برقی در زمان کمتر از 8 ثانیه از سرعت 272 کیلومتر برساعت عبور کند.

همان‌طور که اشاره شد، خودروی مذکور فعلاً یک نمونه آزمایشی بوده که در حال تست و بررسی است. البته انتظار می‌رود اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ای برای معرفی رسانه‌ای این خودرو و همچنین حضور در مسابقه درگ 400 متر اتفاق افتد.

دیدگاه کاربران