درگستری با پیشرانه برقی

معرفی فورد ماستنگ سوپر کبرا جت 1800

26 فروردین 1402 12:10

در سال 2020 و در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، شرکت فورد با معرفی ماستنگ کبرا جت 1400، هیجان را به مسابقات درگ خودروهای برقی تزریق کرد. این خودرو به دو موتور برقی مجهز بود، که 1502 اسب‌­بخار قدرت را به محور عقب ارسال می‌­کرد. کبرا جت 1400 با ثبت سرعت 275.152 کیلومتر برساعت در 8.128 ثانیه، رکورد NHRA را به ثبت رساند.

فورد انتظار دارد که این خودرو، در دو بخش سریع‌ترین خودروی دومحور و سریع‌ترین شتاب صفر تا صد برای یک خودروی برقی، رکورد جدیدی را به ثبت برساند.اکنون فورد ماستنگ سوپر کبرا جت 1800 به عنوان نسخه بروزرسانی شده از مدل قبلی به میدان آمده است، تا بلکه از رکورد قبلی خود نیز عبور کند، اتفاقی که احتمال دارد در اواخر سال جاری به واقعیت بدل شود.

در فورد ماستنگ سوپر کبرا جت 1800 هم دو پیشرانه برقی با کد DS-250-115 به محور عقب متصل شده است، اما ظرفیت باتری افزایش و وزن آن کاهش یافته ضمن‌­این‌که فورد از نصب سیستم انتقال قدرت جدید خبر داده، اما از اعلام جزئیات بیشتر درباره تمام این موارد خودداری کرده است.

علاوه بر این‌ها، شاسی و نرم‌­افزار مدیریت پیشرانه هم مورد بازنگری قرار گرفته است. وزن کلی با کاهش روبرو شده، درحالی‌که طراحی بدنه بدون تغییر و مشابه با نسل هفتم ماستنگ باقی مانده است.

فورد ماستنگ سوپر کبرا جت 1800 در اثر همکاری فورد پرفورمنس و MLe Racecars , AEM-EV Watson Engineering و Cascadia Motion شکل گرفته است. فورد انتظار دارد که این خودرو، در دو بخش سریع‌ترین خودروی دومحور و سریع‌ترین شتاب صفر تا صد برای یک خودروی برقی، رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

مارک راشبروک، مدیر بخش جهانی فورد پرفورمنس، از تمایل برند فورد برای حضور در تمام مسابقات اتومبیلرانی خبر داده و مسابقات درگ را محلی مناسب برای نمایش عملکرد محصولات و فناوری‌های این برند دانسته است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران