یک حراج استثنایی

آخرین فراری 250 GTE پلیس

8 اردیبهشت 1399 13:16

فارغ از اینکه در کدام کشور زندگی می‌کنید، خودروهای پلیس در اغلب کشورها شامل سدان‌های خسته‌کننده و شاسی‌بلندهای ساده می‌شوند. اما سال‌ها پیش در ایتالیا نیروی پلیس از خودروهای ویژه‌ای برای اجرای قانون استفاده می‌کرد. مانند همین فراری 250 GTE که اکنون آماده حراج است.

شاید فراری GTE جزء خودروهای نادر دنیا نباشد ولی این مدل استثنایی به دلیل همین ویژگی‌های پلیسی در حال حاضر تنها نسخه موجود به حساب می‌آید.آنطور که شرکت Girardo به‌عنوان فروشنده اصلی این خودرو می‌گوید، در ایتالیای دهه 60 میلادی اغلب جرایم منجر به تعقیب می‌شد. پروسه‌ای که معمولاً با خودروهای پلیس معمولی مانند آلفارومئو 1900 و یا حتی مدل اسپرت‌تر جولیا 1600 هم‌خوانی نداشت. نیروی پلیس ایتالیا به فراری سفارش تولید چند دستگاه خودروی سریع را می‌دهد و فراری نیز به آنها مدل‌هایی براساس 250 GTO و 250 GT پیشنهاد می‌دهد که در نهایت مدل 250 GTE مورد توافق قرار می‌گیرد. این خودروها سال 1962 به دست نیروی پلیس می‌رسند.

آنچه امروز درباره‌اش صحبت می‌کنیم، فراری با شاسی 3999 است. یعنی آخرین مدل از این سری. درون سینه این خودرو یک پیشرانه 3 لیتری 12 سیلندر Vشکل با 240 اسب‌بخار قدرت گنجانده شده بود. تنها روی این سری رنگ مشکی مخصوص پلیس دیده می‌شود.

آخرین فراری 250 GTE پلیس

شاید فراری GTE جزء خودروهای نادر دنیا نباشد ولی این مدل استثنایی به دلیل همین ویژگی‌های پلیسی در حال حاضر تنها نسخه موجود به حساب می‌آید. به عنوان مثال تنها روی این خودرو است که چراغ گردان آبی و آژیر مخصوص پلیس ایتالیا در دهه 60 را می‌بینیم.

این خودرو به مدت شش سال در خدمت پلیس ایتالیا باقی ماند. سال 1972 پلیس سری جدید از خودروهای سریع را خریداری کرد ولی این مدل خاص را برای خود باقی نگاه داشت.

درباره قیمت نهایی این خودرو هنوز خبری منتشر نشده ولی گفته می‌شود یک فراری GTE استاندارد در بهترین حالت خود قیمتی حدود 500 هزار دلار دارد.

دیدگاه کاربران