مخصوص بازار چین با قیمت پایه 15 هزار دلار

C3L، یک سدان شاسی‌بلند از سیتروئن

14 اردیبهشت 1399 12:02

به تازگی تصاویری توسط CarNewsChina منتشر شده که مدل C3L را نمایش می‌دهد، خودرویی که به عنوان محصولی جدید از سیتروئن و به صورت انحصاری برای بازار چین تولید خواهد شد.

این خودرو پیش از تابستان سال جاری میلادی و با قیمت پایه‌ای در حدود 15,575 دلار در بازار چین عرضه خواهد شد.با توجه به خصوصیات ظاهری سیتروئن C3L، می‌توان این مدل را نسخه سدان از کراس‌اور C3-XR دانست که از سال 2014 تاکنون و توسط شرکت دانگ‌فنگ پژو-سیتروئن در بازار خودروی چین عرضه می‌شود.

اوج شباهت میان مدل‌های C3L و C3-XR را باید در نمای جلوی این دو خودرو دانست چراکه فرم چراغ‌های جلو، دیلایت‌های عمودی LED، شکل زاویه‌دار ورودی‌های جریان هوا و طراحی جلوپنجره در این دو مدل یکسان به نظر می‌رسد.

به منظور جادار بودن کابین سیتروئن C3L، طراحان دانگ‌فنگ پژو-سیتروئن از خطی نسبتاً مستقیم برای فرم دادن به سقف این مدل استفاده کرده‌اند که توسط ستون انتهایی خودرو قطع می‌شود. در اینجا لازم است به فرم ضخیم ستون C نیز اشاره کنیم که در مقایسه با طراحی این بخش در بسیاری از سدان‌های عرضه شده در سال‌های اخیر، ظاهری عجیب دارد.

سیتروئن C3L

هرچند نمای عقب سیتروئن C3L از لحاظ فلسفه طراحی با C3-XR متمایز بوده اما از چراغ‌ها و سپر یکسان با برادر کراس‌اور در این سدان قد بلند استفاده شده است.طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای سیتروئن C3L به ترتیب برابر 4.5، 1.75، 1.5 و 2.6 متر اندازه‌گیری شده است.

نیروی محرکه این خودرو نیز از پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری تامین خواهد شد که 114 اسب‌بخار قدرت و 190 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

این خودرو پیش از تابستان سال جاری میلادی و با قیمت پایه‌ای در حدود 15,575 دلار در بازار چین عرضه خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران