• 2024 سيتروئن e-c3
  • 2024 سيتروئن e-c3

معرفی نسل چهارم با قوای محرکه برقی

معرفی سیتروئن e-c3 مدل 2024

27 مهر 1402 13:22

نسل چهارم سیتروئن C3 با پیشرانه‌ای تمام الکتریکی ارائه شده است. سیتروئن C3 با موتور احتراقی، توانست تعداد ۵.۶ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. اکنون این خودروساز فرانسوی، مدل e-C3 2024 را بدون آلایندگی برای بازار اروپا عرضه می‌کند.

طراحی سیتروئن e-c3 مدل 2024

سیتروئن C3 جدید طبق پلتفرم Smart Car استلانتیس ساخته شده است و زبان طراحی جدیدی دارد‌. اکنون این هاچ‌بک کوچک، بیش‌تر به یک کراس‌اور شباهت دارد. با وجود سقف بلندتر، فضای کابین تا حد زیادی جادار‌تر شده است. سیتروئن اشاره کرده که فضای سر سرنشینان ۱.۱۸ اینچ و فضای زانو ۰.۸ اینچ افزایش یافته است. فضای بار نیز از ۳۰۰ به ۳۱۰ لیتر رسیده است.

سیتروئن e-c3 مدل 2024

مهم‌ترین تغییر ظاهری، در بخش جلویی خودرو ایجاد شده است. در این بخش، لوگو جدید سیتروئن و چراغ‌های C شکل دیده می‌شوند. چراغ‌های عقب نیز تا یک چهارم پنل بدنه کشیده شده است. یک اسپویلر کوچک نیز تعبیه شده است.

تریم‌ها و امکانات سیتروئن e-c3 مدل 2024

سیتروئن e-C3 در دو تریم You و Max عرضه می‌شود. مدل پایه ویژگی‌هایی مانند چراغ‌های LED، سیستم ترمز اضطراری، هدآپ دیسپلی، آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک عقب و کروز کنترل دارد.

سیتروئن e-c3 مدل 2024

تریم بالاتر Max، ویژگی‌های بیش‌تری مانند رینگ‌های ۱۷ اینچی، بدنه دو رنگ، برف پاک کن خودکار، آینه‌های جانبی برقی جمع‌شونده با گرمکن، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر وایرلس و .... .

مشخصات فنی سیتروئن e-c3 مدل 2024

اما تغییر اساسی، در بخش پیشرانه ایجاد شده است. یک باتری ۴۴ کیلووات‌ساعتی لیتیوم فرو فسفات تعبیه شده و برد ۳۲۰ کیلومتر دارد. موتور الکتریکی ۱۱۳ اسب‌بخاری روی محور جلو تعبیه شده و شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه‌ای دارد. با شارژ ۷ کیلوواتی می‌توان در مدت ۴ ساعت شارژ باتری را از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند. با وجود شارژ سریع ۱۰۰کیلوواتی این زمان به ۳۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

قیمت سیتروئن e-c3 مدل 2024

قیمت پایه این محصول برابر ۲۴,۵۰۰ دلار است. البته احتمال می‌رود که این محصول در سال ۲۰۲۵ با قیمت پایین‌تری به فروش برسد و مقرون به صرفه‌ترین خودروی الکتریکی اروپا شود.

سیتروئن قصد دارد برای سال ۲۰۲۵، نسخه ای را با باتری کوچک‌تر با برد ۲۰۰ کیلومتری ارائه دهد که قیمت آن در حدود ۲۱,۰۵۰ دلار خواهد بود. بنابراین یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای الکتریکی است. داچیا اسپرینگ اکنون ۲۲,۳۰۰ دلار قیمت دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران