نروژ اولین میزبان شاسی‌بلند برقی

ورود بی‌وای‌دی به اروپا با مدل EV600

17 اردیبهشت 1399 12:49

شرکت خودروسازی BYD به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی در چین به تازگی جزئیاتی درباره برنامه‌های خود برای ورود به بازار خودروی اروپا را منتشر کرده است.

بی‌وای‌دی تصمیم گرفته اواخر سال جاری میلادی با مدل تانگ EV600 به بازار اروپا و کشور نروژ وارد شود. این شرکت که پس از تسلا دومین سازنده خودروهای برقی در جهان بشمار می‌آید، نروژ را به عنوان دروازه ورود محصولات خود به قاره سبز انتخاب کرده است. مشتریان خودرو در این کشور واقع در شمال اروپا، به طرفداری از خودروهای برقی مشهور هستند. به همین دلیل بوده که خودروساز چینی تصمیم گرفته اواخر سال جاری میلادی با مدل تانگ EV600 به این کشور وارد شود.

این شاسی‌بلند کاملاً برقی به سیستم چهارچرخ محرک مجهز بوده و براساس استاندارد NEDC می‌تواند تا شعاع 520 کیلومتر مسافت را طی نماید. در مورد قیمت فروش این خودرو در بازار نروژ هنوز رقم دقیقی اعلام نشده است.

بی‌وای‌دی تانگ EV600 ارائه شده در بازار چین به مجموعه باتری 82.8 کیلووات ساعتی مجهز بوده که بسته به دو یا چهار چرخ محرک بودن خودرو، یک یا دو موتور الکتریکی که هرکدام 242 اسب‌بخار قدرت دارند را پشتیبانی می‌کند.

بی‌وای‌دی تانگ EV600

لازم به ذکر است که این خودرو که دومین نسل بی‌وای‌دی تانگ بشمار می‌آید، در چین در دو نسخه بنزین‌سوز و پلاگین‌هیبرید نیز به فروش می‌رسد.

مدیر شعبه اروپایی BYD یعنی Isbrand Ho بازار نروژ و شبکه شارژ پیش‌بینی شده برای خودروهای برقی را بستری مناسب برای عرضه نمونه‌های برقی دانسته است. وی در ادامه از برنامه شرکت تحت مدیریت خود برای افزایش فروش خودروهای سواری در سایر بازارهای اروپایی خبر داده است.

شرکت BYD همچنین قصد دارد ون تجاری، کامیونت و نمونه‌ای از تراکتور ساخت خود را تا پیش از پایان سال جاری در نروژ عرضه نماید.

دیدگاه کاربران